Χαμένη η τουριστική σεζόν στη Χαλκιδική

Άδειες ξαπλώστρες και αγνώριστες παραλίες
Μπορεί να βρισκόμαστε στον τελευταίο μήνα του καλοκαιριού, κατά τον οποίον είθισται η Ελλάδα να βουλιάζει από τουρίστες εγχώριους και μη, ωστόσο, όπως λένε άνθρωποι που ασχολούνται με τη βαριά βιομηχανία της χώρας μας, η θερινή τουριστική σεζόν τελείωσε πριν καν αρχίσει. Για τους επιχειρηματίες του χώρου το 2021 είναι χρονιά επιβίωσης καθώς η φετινή χρονιά είναι πλέον χαμένη αφήνοντας μια πικρή γεύση σε συνδυασμό με την αβεβαιότητα για το τι θα γίνει το επόμενο διάστημα. Όσο για ανάκαμψη του τουρισμού αυτή εκτιμούν πως θα έρθει το 2022.

Με τη μέση πληρότητα στα ξενοδοχεία να μην ξεπερνά το 25 – 30%, τη βαλκανική αγορά “μουδιασμένη” έως ανύπαρκτη, τις πτήσεις από το εξωτερικό μειωμένες σε ποσοστό 70% και τον φόβο να επικρατεί, σε αρκετές περιπτώσεις, της επιθυμίας για διακοπές, η κατάσταση μοιάζει απελπιστική.

Αυτή είναι άλλωστε η λέξη που χρησιμοποιούν όσοι ασχολούνται με τον τουρισμό στη Χαλκιδική καθώς όπως λένε τα Σαββατοκύριακα, που η κίνηση είναι σαφώς αυξημένη σε σχέση με τις καθημερινές, δεν σώζουν την παρτίδα. Στις περισσότερες των περιπτώσεων, αρκετοί πραγματοποιούν αυθημερόν αποδράσεις ενώ τα πλέον πολυσύχναστα χωριά της Χαλκιδικής προσπαθούν να... επιβιώσουν έχοντας ως σχεδόν αποκλειστική κινητήρια δύναμη όσους διατηρούν εξοχικά στην περιοχή.

Ο εφιάλτης της άδειας ξαπλώστρας

Άδειες ξαπλώστρες και παραλίες στα πλέον πολυσύχναστα χωριά της Χαλκιδικής που κάθε χρόνο βρίθουν από κόσμο, εστιατόρια με ελάχιστους πελάτες, εικόνες πρωτόγνωρες για έναν τουριστικό προορισμό από τους πλέον δημοφιλείς στη χώρα μας.

Δρόμοι άδειοι σε μέχρι πρότινος κοσμοπολίτικα χωριά, ξενοδοχεία που δεν άνοιξαν ποτέ και άλλα που, αν και αποφάσισαν να λειτουργήσουν, προσδοκώντας καλύτερα αποτελέσματα, δείχνουν να το έχουν μετανιώσει καθώς οι εξελίξεις ήταν χειρότερες από αυτές που ανέμεναν και αυτό γιατί τα αντανακλαστικά των τουριστών, ακόμη και των Βορειοελλαδιτών, δεν ενεργοποιήθηκαν.

«Κάποια beach bar τις τελευταίες ημέρες είναι μισοάδεια τις καθημερινές, ωστόσο η κατάσταση δεν φαίνεται να σώζεται. Η φετινή χρόνια είναι χαμένη, περιμένουμε το 2021 για να δούμε αν τελικά θα καταφέρουμε να επιβιώσουμε», λέει χαρακτηριστικά ιδιοκτήτης beach bar, επισημαίνοντας πως, παρά τις προσπάθειες που έγιναν από την πλευρά των περισσότερων τουλάχιστον επιχειρηματιών του χώρου, για να τηρηθούν τα υγειονομικά πρωτόκολλα, οι πελάτες δεν φαίνεται να δελεάζονται. Ο ίδιος μάλιστα καταδικάζει τα φαινόμενα που παρατηρούνται σε beach bars, όπου πραγματοποιούνται πάρτι και δημιουργείται το αδιαχώρητο. «Πρέπει όλοι να εναρμονιζόμαστε με τις επιταγές της πολιτείας, η κατάσταση που έχει δημιουργήσει ο κορωνοϊός είναι σοβαρή. Αυτό που θέλουμε είναι να δουλέψουμε με ασφάλεια, όχι να δημιουργούμε υγειονομικές βόμβες στους χώρους μας» σημειώνει.

Δεν λείπουν βέβαια οι περιπτώσεις ιδιοκτητών beach bars, που θέλοντας να... βγάλουν τα σπασμένα, χρεώνουν τις ξαπλώστρες σε διπλάσια τιμή από ό,τι στο παρελθόν, ενώ σε άλλες τις χρεώνουν φέτος για πρώτη φορά, όταν τα προηγούμενα χρόνια συμπεριλαμβάνονταν στην τιμή του καφέ. Υπάρχουν βέβαια και εκείνοι που στον αγώνα της επιβίωσης ρίχνουν τις τιμές θέλοντας να γίνουν περισσότερο ανταγωνιστικοί.

Φέτος, όπως λένε, η τουριστική πίτα έχει περιοριστεί απίστευτα με συνέπεια οι χειρισμοί να πρέπει να είναι όσο το δυνατόν πιο προσεκτικοί.

Απογοητευτική η κατάσταση στα εστιατόρια

Χαρακτηριστική είναι η περίπτωση εστιάτορα στο πρώτο πόδι της Χαλκιδικής που, θέλοντας να καταδείξει το γεγονός πως ο κόσμος είναι ελάχιστος φέτος, επισημαίνει πως «στις καλές εποχές είχα ημερήσιο τζίρο 3.000 ευρώ». «Πλέον», όπως λέει, «ακόμη και όλους τους πελάτες από τα εστιατόρια που λειτουργούν στην περιοχή να μαζέψω, πάλι η δική μου επιχείρηση δεν θα γεμίσει».

Διακοπές για ένα δεκαπενθήμερο

Κάνοντας μια βόλτα στις δαντελωτές παραλίες της Χαλκιδικής, ακούς σχεδόν αποκλειστικά ελληνικά και σε ελάχιστες περιπτώσεις σλαβικά, γαλλικά ή γερμανικά. Ωστόσο οι περιπτώσεις των ξένων τουριστών είναι ελάχιστες με αποτέλεσμα τα ξενοδοχεία, που λειτουργούν, να είναι σχεδόν... νεκρωμένα και να δέχονται ακόμη και τώρα ακυρώσεις, από τουρίστες που μέχρι και την τελευταία στιγμή ταλαντεύονταν για το αν θα πραγματοποιήσουν ή όχι τις διακοπές τους.

Όπως λένε ξενοδόχοι, όσοι Έλληνες θα κάνουν διακοπές φέτος φαίνεται να επιλέγουν το διάστημα έως 20 Αυγούστου, με αποτέλεσμα όλο το επόμενο διάστημα να παραμένει θολό.

Χρονιά επιβίωσης το 2021

«Το φοβικό κλίμα λόγω κορωνοϊού έχει επηρεάσει και τις διακοπές του Έλληνα. Είναι μια χρονιά που μάλλον δεν θα θέλουμε να θυμόμαστε στο μέλλον και θα έλεγα ότι σκεφτόμαστε από τώρα το 2021 ως μια χρονιά επιβίωσης και όχι ως μια χρονιά ανάκαμψης» τονίζει ο πρόεδρος της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Ξενοδόχων και πρόεδρος της Ένωσης Ξενοδόχων Χαλκιδικής, Γρηγόρης Τάσιος επισημαίνοντας την ανάγκη για άμεσα εμπροσθοβαρή μέτρα και ρυθμίσεις για τις οφειλές προς το Δημόσιο.

13 σχόλια:

  1. Δημιουργήσαμε άλλο ένα λάθος (υπερμεγέθη) μη παραγωγικό μοντελο και τώρα το πληρώνουμε. Τεράστιο λάθος οι τόσες πολλές καφετέριες και τα τοσα πολλά τουριστικά καταλύματα. Τόσα χρόνια πλούτιζαν χωρίς να αφήνουν στο κράτος ούτε ΦΠΑ (ελαχιστοι έκοβαν αποδείξεις) ούτε εργοδοτικές εισφορές (ελάχιστοι κολλούσαν ένσυμα). Η κρίση αυτή θα φέρει το τέλος σε πολλούς από αυτούς. Η επόμενη μέρα θα φέρει μεγαλύτερες εταιρείες πιο οργανωμένες (πιθανόν και ξένες) που ομως θα αποδίδουν ΦΠΑ και εργοδοτικές εισφορές, τέτοιες θέλει μια κυβέρνηση για να μπορεί να έχει σταθερά έσοδα και να λειτουργεί.
    Όποιος κατάλαβε - κατάλαβε, οι άλλοι την άλλη φορά.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. πιστεψε με πολλοι καταλαβαν. Και καποιοι απλα δε θελουν να...

      Διαγραφή
    2. Μεγάλο μυαλό είσαι. Να στείλεις βιογραφικό Αθήνα στον επόμενο ανασχηματισμο είσαι σίγουρακι. Βλέπω να σε κλέβουν οι Βρυξέλες.

      Διαγραφή
    3. ΠΟΛΥ ΚΑΛΑ ΤΑ ΕΙΠΕΣ

      Διαγραφή
    4. Στον (ανώνυμο 7:56)
      Αυτές τις εξυπνάδες κράτατες να τις θυμάσαι σε 2,3 χρόνια θα καταλάβεις θέλεις δεν θέλεις.

      Διαγραφή
    5. Φτάνει με τις εξυπνάδες που μας πήγανε σε 10 χρόνια μημονιων!

      Διαγραφή
  2. Με τέτοιες τιμές που ζητούν για τα καταλύματα και τη διατροφή, ο Έλληνας πάει εξωτερικό, όπου τον σέβονται σα τουρίστα και έχει και ρέστα στη τσέπη.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Πρόσφατα πήγαμε διακοπές με την οικογένεια στην Χαλκιδική δεν θα πω το μέρος γι ευνόητους λόγους,είχα συνομιλία με πολλούς καταστηματάρχες και όλοι τους κλαίγανε για την κατάσταση με αποτέλεσμα να τους πω εντάξει τόσα χρόνια κονομησατε πολλά δηλαδή μια χρόνια σας πείραξε που πήγε χάλια,να βοηθήσετε εμάς τους Έλληνες να κατεβάσετε τιμές ώστε να έρθουμε αλλά τόσα χρόνια οι ξένοι έκλειναν με 17€ την μέρα με πρωινό παρακαλώ και από εμάς θέλετε 50-60-70€ καλά να πάθετε μήπως και την καταλάβετε λιγάκι και φυσικά κλασικός Έλληνας δεν κοιτάει μακροπρόθεσμα να έχει τους πελάτες του ευχαριστημένους αλλά κοιτάει την αρπαχτή και δεν σε σέβεται,περαστικά σας λοιπόν

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Έτσι ακριβώς, όταν το μέσο μεροκάματο είναι 25€ κι αυτοί ζητάνε 50, ή για ένα club sandwich 7 Και 8 €!! φταίει ο κορονοΐος,οι κυβερνήσεις, ο ένας κι άλλος, προτιμώ εξωτερικό και πάλι εξωτερικό.

      Διαγραφή
    2. Πολύ καλά του τά είπες θα καταλάβει ομως

      Διαγραφή
  4. Έτσι είναι, όπως τα λένε οι φίλοι πιο πάνω. Απο την μιά οι καφετέριες απο την άλλη τα 250-300 ευρώ που χρεώνουν για ένα δωμάτιο. Πάμε καλά? Με 300 αγόράζουμε παπάκι αν δεν το ξέρουν κάποιοι. Να βάλει ο θεός το χέρι του για όλα αυτά που θα ακολουθήσουν τον χειμώνα. Όπως είχα ξαναγράψει, η μόνη λύση είναι να αυτονομηθούμε και να αρχίσουμε να καλλιεργούμε ξανά τους μπαχτσέδες μας μέχρι να γίνουμε όσο το δυνατόν περισσότερο αυτόνομοι χώρις να έχουμε ανάγκη το χρήμα και τους "κανόνες" του παιχνιδίου που γεννά τρισεκατομμυριούχους και ανισότητες ενώ καταστρέφει τον πλανήτη μας. Ήρθε η ώρα να ξυπνήσουμε και εξελιχθούμε σαν είδος. Εμπρός!

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Παρακαλούμε τα σχόλια να είναι σύντομα και να χρησιμοποιείτε nickname για τη διευκόλυνση του διαλόγου. Ο «Βεροιώτης» δεν υιοθετεί τις απόψεις των σχολιαστών, οι οποίοι και είναι αποκλειστικά υπεύθυνοι για αυτές.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

ΔΗΜΟΦΙΛΕΙΣ ΑΝΑΡΤΗΣΕΙΣ