Η κοίμηση της Θεοτόκου, ένας ζωοποιός θάνατος

Γράφει ο Θεολόγος Παύλος Σαββίδης
Μέσα στη ζόφωση των ημερών, την αφόρητη πίκρα της βεβήλωσης της Αγια-Σοφιάς μας, της επαπειλούμενης επαναφοράς της πανδημίας και όχι μόνο, όλων τα βλέμματα των ορθοδόξων πιστών είναι σταθερά, πονεμένα και παρακλητικά, για να πανηγυρίσουνε την πάνσεπτη Κοίμησή της, την Ανάσταση- Μετάστασή και ταυτόχρονα ζωηφόρο θάνατό της, στο αυγουστιάτικο Πάσχα του Καλοκαιριού. Και ο βαθύς αναστεναγμός στα χείλη όλων μας είναι αυτό το πολυσήμαντο όνομα: «Μαρία». Γιατί είναι το πιο όμορφο, το πιο ιερό, το πιο αγαπημένο γυναικείο όνομα επάνω στη γη. Το προφέρουμε, το κραυγάζουμε, το τραγουδούμε, το αναφέρουμε μ’ ελπίδα και πίστη στην κάθε προσευχή μας. Στην κάθε της γιορτή, μα ακόμα πιο πολύ στην Κοίμησή της, τής προσφέρουμε με την καρδιά μας ό,τι εκλεκτό ανθίζει στην ψυχή μας, ευλάβεια, ευγνωμοσύνη, αφοσίωση, αναστεναγμό, δάκρυ.

Όμως, η Μητέρα του Χριστού που είναι η ζωή, δεν μπορεί παρά να ζει και να ’ναι και πάλι κοντά μας. Της το λένε τα χείλη κι η καρδιά μας στη γιορτή της, ψάλλοντας: «εν τη Κοιμήσει τον κόσμον ου κατέλιπες Θεοτόκε». Είναι μια βεβαιότητα αυτή της ψυχής μας, που βγαίνει κατ’ ευθείαν από την πίστη μας, κι απ’ τη ζωή μας. Και από τότε η Κοίμησή της στο κύλισμα των αιώνων, η φωτεινή μορφή της γλυκαίνει τις ψυχές όλων των ορθοδόξων παιδιών της. Να προχωρήσουμε όμως κι άλλο.

Προσκυνούμε με άπειρη ευλάβεια την εικόνα της στις εκκλησίες μας. Και στα σπιτικά μας καίει ακοίμητο το καντήλι μας μπροστά της. Πρωί και βράδυ την ατενίζουμε ευλαβικά και της μιλάμε σαν παιδιά της, και φυσικά πάντοτε και κάθε χρόνο στα προσκυνήματά της χιλιάδες οι προσκυνητές, παιδιά και νέοι και λευκασμένοι γέροι. Όλοι την έχουμε Μάνα.

Η Θεοτόκος είναι η χαρά και η μεσίτρια της χαράς του κόσμου. Κατά την ενατένιση της ουράνιας ομορφιάς καταπραΰνεται η θλίψη, και βρίσκεται η χαρά όλων των θλιμμένων, η παρηγοριά στη λύπη και τα βάσανα. Είναι η εγγυήτρια των αμαρτωλών, η απαλότητα των μοχθηρών καρδιών, εκείνη που υπακούει γοργά, η απελευθέρωση όποιου υποφέρει, η ελεήμων θεραπεύτρια, ο φύλακας άγγελος του κόσμου, από αυτή και γι’ αυτή αγαλλιάται κάθε δημιούργημα και το ανθρώπινο γένος.

Να περάσουμε τώρα και στην αντίπερα όχθη, στο λαό του Θεού που με τόση λαχτάρα περιμένει να γιορτάσει την Πάνσεπτη Κοίμησή της. Να ξεδιψάσει τα φρυγμένα απ’ το λίβα της αμαρτίας χείλη του, να νιώσει έστω και για λίγο τη στοργή και το απαλό της χάδι, και ν’ αφήσει ευλαβικό τον ασπασμό στα κράσπεδα της άγιας και θαυματουργικής εικόνας της. Επιθυμεί μυστικά ή φανερά, να εκφράσει τον πόνο του, να κλάψει για την Αγια-Σοφιά, και δυστυχώς να προσθέσει νέο και πιο επώδυνο οδυρμό, αφού οι άνομες-παράνομες διαταγές του Καίσαρα με την ένοχη ανοχή εκκλησιαστικών υπευθύνων, τσαλακώνουν το μασκοφορεμένο πρόσωπό του, υποχρεώνοντάς τον μέσα στο σπίτι της Παναγίας, αλλά και του κάθε Ναού του Υιού Της, να την ασπάζεται με τούτο τον άπρεπο τρόπο, με το φόβο(!) μήπως η Χάρη της δεν μπορεί να αποτρέψει τον ιό από τους λάτρεις του Υιού Της, και οι πιστοί γίνουν εγκληματικοί φορείς της πανδημίας του covid 19!.

Όμως, δίκαια το λέμε, έχουμε μεγάλο μερίδιο ευθύνης αφού όπως λένε σύγχρονοι, αγιασμένοι διακριτικοί Γέροντες, οι τρεις σύγχρονες φαραωνικές πληγές, βλασφημίες, εκτρώσεις και ομοφυλοφιλίες, έφεραν την δίκαιη αποστροφή της Μητέρας του Θεού!

Όσοι ορθόδοξοι πρόσχωμεν! Η επώδυνη και νινευϊτική μετάνοια είναι πλέον μονόδρομος! Γόνατα, δάκρυα, κραυγή, και βίου αλλαγή. Έτσι μόνο θα χαροποιήσουμε την Θεομάνα, και έχουμε βάσιμες τις ελπίδες μας ότι θα υπερισχύσει η ευσπλαγχνία της. Και ο τελικός λόγος. Η Κυρία Θεοτόκος ακόμα δεν είπε τον τελικό της λόγο. Γι’ αυτό όσοι πολέμησαν φανερά ή κρυφά, όσοι δεν αντιτάχθηκαν ή ανέχθηκαν, όσοι έβαλαν την προσωπική τους υγεία με μάσκα μέσα στην Εκκλησία πάνω από την Θεομητορική προστασία, όσοι κατέδωσαν, για όλους αυτούς θα ισχύσουν –κατά τον άγιο Παϊσιο-οι πνευματικοί νόμοι με τις όποιες συνέπειες. Άς ελπίσουμε όμως στην μετάνοιά τους, υπάρχουν περιθώρια.

Κι εμείς εγκάρδια να της ψάλλουμε: «Άλαλα τα χείλη των ασεβών των μη προσκυνούντων την εικόνα σου την σεπτήν…».

5 σχόλια:

  1. Κύριε θεολόγε,ωραία λόγια .Μήπως όμως άλλο πρόσωπο έπρεπε να υψώνεται και όλοι οι άλλοι να ακολουθούν;Γιατί ένα είναι το υπερ παν όνομα και ενας ο μεσίτης μεταξύ Θεού και ανθρώπων, ένας ο λυτρωτής μας και άξιος να τον προσκυνούμε , ο Κύριος Ιησούς Χριστός. Αυτό αναφέρει η Γραφή όταν την διαβάζουμε οι ίδιοι. Οταν δεν την διαβάζουμε οι ίδιοι, ακούμε θεωρίες που σκοπό έχουν να μειωσουν και να υποτιμήσουν το προσωπο του Χριστού.
    Με καλή προαίρεση γράφω τα παραπάνω κι όχι με διάθεση αντιδικίας.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Κύριε προτεστάντη, καλή, ἀλλ' ἀποτυχημένη ἡ προσπάθεια camouflage: «Όταν δεν διαβάζουμε [τήν Ἁγία Γραφή] οι ίδιοι, ακούμε θεωρίες που σκοπό έχουν να μειώσουν και να υποτιμήσουν το πρόσωπο του Χριστού.» Καθαρά πλάνη καί συκοφαντία!

      Μάθε, ὀπαδέ τῶν Λουθηροκαλβίνων, πώς ὅποιος δέν δοξολογεῖ, δέν εὐχαριστεῖ καί δέν ἱκετεύει τήν ἀειπάρθενο Θεοτόκο ἤ τήν διαβάλλει ἐκεῖνος γίνεται χειρότερος τῶν δαιμόνων καί βλασφημεῖ οὐσιαστικῶς καί τόν Σωτῆρα Χριστό καί Υἱό Της._

      Διαγραφή
    2. Χατζηνικολάου, τώρα έγινες και θεολόγος; τιμητής και κριτής των πάντων;Εσύ εαν το επιθυμείς μπορείς να δοξολογείς,να ευχαριστείς και να ικετεύεις όποιο πρόσωπο επιθυμεις,δεν πρόκειται να σε εμποδίσει κανείς.
      Αλλά όπως εσύ καθημερινά καταθέτεις τις απόψεις σου επι παντός επιστητού και έχεις τη βεβαιότητα οτι κατέχεις την αλήθεια,έτσι και εγώ παραθέτω την αλήθεια των γραφών κι όχι βέβαια την προσωπική μου άποψη, με μόνο σκοπό να υψωθεί και να τιμηθεί το όνομα του Κυρίου μας Ιησού Χριστού.
      Ειδες στα γραφόμενά μου πρόθεση να διαβάλλω τη Θεοτόκο;
      Ειναι ποτέ δυνατόν άνθρωπος που διαβάζει τη Γραφή να διαβάλλει αγίους του Θεού αλλά και γενικώς να διαβάλλει;
      Κατα τα άλλα απ ο,τι αντιλαμβάνομαι ο ΘΕΌς σου παραχώρησε την εξουσία και τη δικαιοδοσία να κρίνεις τους προτεστάντες και τους Λουθηροκαλβίνους,οι οποίοι φυσικά κατά τη γνώμη σου δεν είναι κι αυτοί άνθρωποι που αγωνίζονται στον αγρό του Κυρίου.
      Σε εσένα παραχωρήθηκε το δικαίωμα να γράφεις την άποψη σου ελεύθερα, αλλά όταν μιλάνε οι αλλοι , είναι εξ ορισμού πονηροί και καταφεύγουν σε camouflage;

      Διαγραφή
    3. Οἱ πιστοί ὁμολογοῦμε τήν ἀλήθεια δοθείσης εὐκαιρίας, καί θεολογοῦμε ἐν τῷ ἅμα, ὅσῳ μᾶς ἀξιώνει ἡ Χάρι τοῦ Θεοῦ, ἡ ὁποία ΔΕΝ ὑπάρχει στούς αἱρετικούς. Ἂν δέν ἤσουν προτεστάντης, δηλαδή αἰρετικός, θά ἤξερες ὅτι ἄλλο πρᾶγμα ἡ ἀκαδημαϊκή θεολογία, πού σπουδάζεται, καί ἄλλο πρᾶγμα ἡ χαρισματική θεολογία, πού δέν ὑπάρχει εἰμή ἐντός τῆς μιᾶς, ἁγίας, καθολικῆς καί ἀποστολικῆς Ἐκκλησίας, ἤγουν τῆς Ὀρθοδόξου τοιαύτης.
      Οἱ Λουθηροκαλβίνοι καί οἱ λοιποί Διαμαρτυρόμενοι δέν εἶναι ἐργάτες στόν ἀγρό τοῦ Κυρίου, ἀλλ' αἱρετικοί, λύκοι βαρεῖς, πού λυμαίνονται τίς ψυχές τῶν ἀνθρώπων ἀπομακρύνοντάς τους ἀπό τήν κιβωτό τῆς σωτηρίας, νομίζοντας καί διδάσκοντας πλανεμένα ὅτι μποροῦν τάχα νά καταλαβαίνουν τήν Ἁγία Γραφή αὐτονομημένα, ἐκτός Ἐκκλησίας._

      Διαγραφή
    4. Αδερφέ εν Χριστω Χατζηνικολάου,δεν έχουν νόημα οι έριδες και οι προστριβές.Ας συνεχίσει ο καθένας τον αγώνα του στο στιβο της ζωής και την απάντηση τη δίνει ο Κύριος, ΕΒΡ.10:30
      YΓ.συγγνώμη που δεν χρησιμοποίησα ψιλή, δασεία και υπογεγραμμένη και προσβαλλω την αισθητική σου.

      Διαγραφή

Παρακαλούμε τα σχόλια να είναι σύντομα και να χρησιμοποιείτε nickname για τη διευκόλυνση του διαλόγου. Ο «Βεροιώτης» δεν υιοθετεί τις απόψεις των σχολιαστών, οι οποίοι και είναι αποκλειστικά υπεύθυνοι για αυτές.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

ΔΗΜΟΦΙΛΕΙΣ ΑΝΑΡΤΗΣΕΙΣ