Quantcast

http://picasion.com/

Βενετία θέλουν να κάνουν την Θεσσαλονίκη 10 δήμοι της Κεντρικής Μακεδονίας

Τεχνογνωσία από Βενετία, Σμύρνη και Άμστερνταμ επιδιώκουν να φέρουν δέκα δήμοι από την Κεντρική Μακεδονία, προκειμένου να προχωρήσει η θαλάσσια αστική συγκοινωνία στον Θερμαϊκό κόλπο. Πιο συγκεκριμένα, δέκα δήμοι από Θεσσαλονίκη, Πιερία και Ημαθία με πρωτοβουλία του
δήμου Θερμαϊκού και με τη στήριξη της Περιφερειακής Ένωσης Δήμων Κεντρικής Μακεδονίας (ΠΕΔΚΜ) καταθέτουν μια κοινή πρόταση για σύμπραξη δημόσιου και ιδιωτικού τομέα (ΣΔΙΤ) προκειμένου να πάρει σάρκα και οστά η θαλάσσια συγκοινωνία. Σύμφωνα με το voria.gr, πρόκειται για τους δήμους Θερμαϊκού, Θεσσαλονίκης, Αμπελοκήπων – Μενεμένης, Πυλαίας -Χορτιάτη, Θέρμης, Καλαμαριά, Δέλτα, Πύδνας Κολινδρού, Αλεξάνδρειας και Κατερίνης.

Σύμφωνα με τον δήμαρχο Θερμαϊκού Γιάννη Μαυρομάτη, ήδη υπάρχουν τρεις προτάσεις ιδιωτών, ώριμες και σχεδιάζεται να κατατεθούν στο αρμόδιο υπουργείο. Παράλληλα, οι δήμαρχοι πρόκειται να ασκήσουν πιέσεις προς την κυβέρνηση προκειμένου να ξεκολλήσει το ζήτημα και η Εγνατία Οδό να υλοποιήσει τις υποδομές.

«Θέλουμε να ταράξουμε τα νερά. Υπάρχουν 10 εκατ. ευρώ στην Εγνατία Οδό εδώ και 6 χρόνια και δεν προχωράει το ζήτημα με ευθύνη όλων. Εξάλλου δεν έχουν καθοριστεί οι χερσαίες ζώνες των περισσοτέρων δήμων, εκτός από τον δικό μας. Υπάρχει ο σχεδιασμός των στάσεων άλλα οι μελέτες δεν έχουν πάρει τις τελικές εγκρίσεις όπως επίσης και τα περιβαλλοντικά», υπογράμμισε ο κ. Μαυρομάτης, σύμφωνα με τον οποίο «υπάρχουν κοινές ευθύνες από κυβέρνηση και δήμους».

Η θαλάσσια αστική συγκοινωνία βρέθηκε στο επίκεντρο σύσκεψης που πραγματοποίησε η ΠΕΔΚΜ και ο δήμος Θερμαϊκού, παρουσία επιστημόνων. Στη σύσκεψη παρέστησαν και μίλησαν εκπρόσωποι από τους δήμους Βενετίας και Σμύρνης. «Μπορούμε να πάρουμε τεχνογνωσία από Αμβούργο, Βενετία, Σμύρνη και Άμστερνταμ και να εφαρμοστούν στον Θερμαϊκό κόλπο, διότι υπάρχουν κοινά χαρακτηριστικά», σημείωσε ο κ. Μαυρομάτης.

«Υπάρχει μεγάλη ανάγκη να αναπτυχθεί για τη Θεσσαλονίκη η θαλάσσια αστική συγκοινωνία. Δεν μιλάμε για ένα καραβάκια, αλλά για μια κανονική συγκοινωνία για να σταματήσει να ταλαιπωρείτε ο κόσμος μέσα από τον αστικό ιστό», υπογράμμισε από την πλευρά του ο πρόεδρος της ΠΕΔΚΜ Λάζαρος Κυρίζογλου.

Εκτιμάται ότι για τη θαλάσσια αστική συγκοινωνία πρέπει να δρομολογηθούν περίπου 60 καραβάκια, σύμφωνα με τον σύμβουλο της ΠΕΔΚΜ και του δήμου Θερμαϊκού Μιχάλη Τριανταφυλλίδη. Ο ίδιος ανέφερε ότι κάθε μήνα 180.000 άνθρωποι μετακινούνται από τη Δυτική Θεσσαλονίκη στην Εγνατία Οδό, μέσα από την καρδιά της πόλης και μπλοκάρουν τα πάντα. «Γιατί αυτοί να μην έρχονται με πλοία κατ’ ευθείαν στο λιμάνι και να επικοινωνούν με το κέντρο; Η πόλη μας είναι εχθρική με τη θάλασσα και αυτό πρέπει να αλλάξει» σημείωσε.

Ο Διευθυντής Προγραμματισμού της Δημοτικής Επιχείρησης Θαλασσίων Αστικών Συγκοινωνιών του Δήμου Βενετίας κ. Gianluca Cuzzolin, τόνισε ότι μέσω των καναλιών 160 σκάφη, μικρά και μεγάλα, που είναι ενταγμένα στο δίκτυο της θαλάσσιας αστικής συγκοινωνίας, μεταφέρουν κάθε χρόνο 18 εκατ. επιβάτες, ενώ η καθηγήτρια της Αρχιτεκτονικής Σχολής του Πανεπιστήμιου της Κωνσταντινούπολης, κ. Zuhal Ulusoy, η οποία σχεδίασε τις διευθετήσεις στο θαλάσσιο μέτωπο της Σμύρνης είπε ότι στον κόλπο της Σμύρνης λειτουργούν καθημερινά 120 καραβάκια, μεταφέροντας ετησίως 5 εκατ. επιβάτες. «Ο σχεδιασμός έγινε με βάση τα οφέλη για την οικονομία, τον τουρισμό, το περιβάλλον, αλλά και την ποιότητα ζωής των κατοίκων, προκειμένου να απαλλαγούν από το στρες και να απολαμβάνουν μια ήρεμη ζωή» τόνισε χαρακτηριστικά στην τοποθέτηση της η κ. Zuhal Ulusoy.

1 σχόλιο:

  1. ΑΥΤΑ ΔΕΝ ΕΓΙΝΑΝ ΤΑ ΧΡΟΝΙΑ ΠΟΥ ΕΒΡΕΧΕ €. ΘΑ ΓΙΝΟΥΝ ΤΩΡΑ ΠΟΥ ΧΡΕΩΚΟΠΗΣΑΜΕ ΡΕ ΜΠΟΥΤΑΡΗ;;;

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Παρακαλούμε τα σχόλια να είναι σύντομα και να χρησιμοποιείτε nickname για τη διευκόλυνση του διαλόγου. Ο «Βεροιώτης» δεν υιοθετεί τις απόψεις των σχολιαστών, οι οποίοι και είναι αποκλειστικά υπεύθυνοι για αυτές.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

ΔΗΜΟΦΙΛΕΙΣ ΑΝΑΡΤΗΣΕΙΣ