Ημερίδα για την παιδική Εργο•Λογο•Ψυχο•θεραπεία πραγματοποιήθηκε στον Σύλλογο της Καλλιθέας

Ενημερωτική ημερίδα με θέμα «Η συμβολή της Εργοθεραπείας, Λογοθεραπείας και Ψυχοθεραπείας στις δυσκολίες της καθημερινότητας του παιδιού», πραγματοποιήθηκε το πρωί της Κυριακής 25/2, στην αίθουσα του Μορφωτικού Αθλητικού Συλλόγου Βέροιας «Η Καλλιθέα». Τρεις επιστήμονες υγείας, η Λογοθεραπεύτρια
Αθηνά Μπέκα, ο Εργοθεραπευτής Αισθητηριακής Ολοκλήρωσης Φώτης Φωτιάδης και η Ψυχολόγος - Ψυχοθεραπεύτρια Χρύσα Μπέκα, προσέγγισαν το θέμα από τον δικό τους τομέα, δίνοντας έτσι στο κοινό μια πιο σφαιρική ενημέρωση για τις δυσκολίες που μπορεί να συναντήσει ένα παιδί κατά την ανάπτυξή του. Το κοινό καλωσόρισε ο πρόεδρος του Συλλόγου Κώστας Τοπαλίδης.
Η Λογοθεραπεύτρια Αθηνά Μπέκα έκανε αρχικά μια εισαγωγή στη Λογοπαθολογία. Αναφέρθηκε στην αξιολόγηση ενός νέου περιστατικού, στους τομείς της αξιολόγησης και στα χαρακτηριστικά που διακρίνουν ένα παιδί με προβλήματα λόγου. Τι είναι λόγος; Η γλώσσα, η ομιλία και η σκέψη. Στη συνέχεια παρουσίασε κάποια στατιστικά δεδομένα για τον τραυλισμό (περίπου 5% των παιδιών θα τραυλίσει κάποια στιγμή - τα 3/4 θα το ξεπεράσουν μόνα τους), τον αυτισμό (τα νούμερα αλλάζουν συνεχώς - κάθε χρόνο προστίθενται 500 παιδιά - αναλογία αγόρια/κορίτσια είναι 4/1), το σύνδρομο DOWN, τη νοητική υστέρηση και την εγκεφαλική παράλυση. 
Τέλος, έκανε μια πολύ ενδιαφέρουσα παρουσίαση για τα στάδια της γλωσσικής ανάπτυξης, της κατανόησης και της έκφρασης ενός παιδιού, από τη στιγμή που θα γεννηθεί έως και τα 7 του χρόνια. Τι πρέπει να μπορεί να κάνει κάθε παιδί σε κάθε ηλικία, βοηθάει τον γονιό να είναι υποψιασμένος, αν αντιληφθεί κάτι διαφορετικό σε σχέση με το γενικό πληθυσμό. Μέχρι ποιο βαθμό κάποια πράγματα είναι φυσιολογικά και θα ξεπεραστούν από μόνα τους και πότε πρέπει να απευθυνθούμε σε κάποιον ειδικό.
Το λόγο πήρε στη συνέχεια ο Φώτης Φωτιάδης, Εργοθεραπευτής Αισθητηριακής Ολοκλήρωσης, κάνοντας αρχικά μια αναφορά στο τι είναι η Εργοθεραπεία, ποιοι οι στόχοι της και σε ποιους απευθύνεται, τι είναι το Έργο και τι η Θεραπεία. Κάτι που ίσως δεν είναι ευρέως γνωστό είναι πως η Εργοθεραπεία απευθύνεται σε άτομα κάθε ηλικίας που πάσχουν από ψυχικές, σωματικές, αναπτυξιακές και συναισθηματικές διαταραχές. Από εγκεφαλικά και καρδιακά επεισόδια, Αλτσχάιμερ, αρθρίτιδα, κατάθλιψη, μέχρι και αυτισμό, καρκίνο και εθισμούς.
Εστίασε ωστόσο στην Παιδική Εργοθεραπεία, που ήταν και το θέμα της Ημερίδας, τονίζοντας πως η επιτυχία των παιδιατρικών προγραμμάτων βασίζεται και στην ενεργό συμμετοχή των γονέων, που ξεκινάει από την πρώτη συνάντηση και γνωριμία με τον θεραπευτή και συνεχίζει με τη διαρκή ενημέρωσή του για την καθημερινότητα του παιδιού.
Τέλος, η Χρύσα Μπέκα, Ψυχολόγος - Ψυχοθεραπεύτρια προσέγγισε το θέμα από την πλευρά του γονιού, πως το βιώνει ο γονέας, ποιος ο ρόλος του, πως νιώθει όταν το παιδί του παρουσιάζει διαταραχή. Παρουσίασε τις 5 θέσεις από τις οποίες περνάει ο γονιός, με έναν πιο διαδραστικό τρόπο, χρησιμοποιώντας το ίδιο το κοινό για να τις αναπαραστήσει.
- Θέση άρνησης. Ο γονιός αρνείται να δει το πρόβλημα
- Θέση θυμού: Γιατί σε μένα; Γιατί στο δικό μου παιδί; Ο θυμός περνάει και στον ίδιο
- Θέση κατάθλιψης, θλίψης, πόνου: έχει μέσα της κομμάτι από τη συνειδητοποίηση του προβλήματος, δεν ξέρει τι να κάνει
- Θέση διαπραγμάτευσης: βάζει μια ζυγαριά, από τη μια κουβαλάει το πρόβλημα του παιδιού, από την άλλη μια ελπίδα πηγαίνοντας στον ειδικό. Μήπως;
- Θέση αποδοχής: Αφού αρχίσουμε να χτίζουμε την ελπίδα, γίνεται πιο δεκτικός, αναδύεται η αίσθηση της ευθύνης. Χωρίς να σημαίνει ότι στην τελική θέση έχει σβήσει τα συναισθήματα των προηγούμενων θέσεων.

Και οι τρεις ομιλητές, συμφώνησαν πως ο καλύτερος επιστήμονας δεν μπορεί να κάνει πολλά χωρίς έναν συνεργάσιμο γονέα. Ακολούθησε συζήτηση, με το κοινό να θέτει αρκετά ερωτήματα. Δείτε φωτογραφίες:

























Δημοφιλείς αναρτήσεις