Quantcast

http://picasion.com/

Κεντρική Μακεδονία: Ιδρύονται τάξεις υποδοχής στα λύκεια για προσφυγόπουλα

Στον πρωινό κύκλο των σχολείων έχουν ενταχθεί στην πλειονότητά τους τα προσφυγόπαιδα, που ζουν σε κέντρα Φιλοξενίας ή σε διαμερίσματα που τους έχουν παραχωρηθεί εντός του αστικού ιστού στην κεντρική Μακεδονία. Έτσι ολοκληρώνεται η διαδικασία ένταξής τους στο ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα. Οι περσινές Δομές Υποδοχής Εκπαίδευσης Προσφύγων, που
δημιουργήθηκαν ως προενταξιακό μοντέλο, πριν από την ενσωμάτωση των παιδιών προσφύγων στα κανονικά σχολεία, έχουν μειωθεί σημαντικά, ενώ φέτος η βαρύτητα δίνεται στις τάξεις υποδοχής εντός των πρωινών σχολείων.

Ο συγκεκριμένος θεσμός επαναλειτουργεί για τα Γυμνάσια, έπειτα από εφτά χρόνια αδράνειας, ενώ για πρώτη φορά επεκτείνεται και στο Λύκειο. Επίσης, φέτος προβλέπεται η ίδρυση παραρτημάτων νηπιαγωγείων σε όλα τα Κέντρα Φιλοξενίας για τα παιδιά προσχολικής ηλικίας.

«Φέτος δεν έχουμε αντιδράσεις γονέων. Η κοινωνία στο σύνολό της έχει αντιληφθεί ότι τα προσφυγόπουλα δεν αποτελούν κίνδυνο και τα έχει αγκαλιάσει. Η λειτουργία των ΔΥΕΠ την περσινή χρονιά έδειξε σε όλους ότι δεν υπάρχει λόγος να φοβούνται ή να αισθάνονται απειλή από μικρούς μαθητές που βρέθηκαν στη χώρα μας στην προσπάθειά τους να γλυτώσουν από τον πόλεμο που μαινόταν στη δική τους χώρα» δήλωσε στο ΑΠΕ–ΜΠΕ ο περιφερειακός διευθυντής Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Κεντρικής Μακεδονίας, Παναγιώτης Ανανιάδης.

Αναφερόμενος στα νέα δεδομένα που φέρνει η καινούργια χρονιά για την εκπαίδευση των προσφυγόπαιδων, υποστήριξε ότι ιδρύθηκαν νέες Τάξεις Υποδοχής σε όλες τις βαθμίδες εκπαίδευσης, και για πρώτη φορά στο Λύκειο, λαμβάνοντας υπόψη τις ιδιαιτερότητες αυτών των μαθητών όπως η ρευστότητα, η χρόνια αποχή από την εκπαιδευτική διαδικασία κ.ά.

«Ο θεσμός των Τάξεων Υποδοχής είναι ένας υποστηρικτικός θεσμός που διευκολύνει την ουσιαστική σχολική ένταξη μαθητών που ανήκουν σε ευάλωτες κοινωνικές ομάδες ή μαθητών που απλώς χρήζουν γλωσσικής ενίσχυσης. Ο θεσμός αυτός αξιοποιήθηκε φέτος για τη διευκόλυνση της φοίτησης και την ουσιαστική ένταξη των προσφυγόπαιδων στο ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα» είπε ο κ. Ανανιάδης.

Περισσότερα από 130 Τάξεις Υποδοχής και οχτώ νηπιαγωγεία


Για τον σκοπό αυτό, ιδρύθηκαν στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση στην περιοχή της Κεντρικής Μακεδονίας συνολικά 108 Τάξεις Υποδοχής, πολλές από τις οποίες αποτελούνται από αμιγώς ή κυρίως πρόσφυγες μαθητές. Επίσης, λειτουργούν 29 Τάξεις Υποδοχής στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση, όπου ο θεσμός ενεργοποιήθηκε στα Γυμνάσια ύστερα από 7 χρόνια, ενώ για πρώτη φορά λειτουργούν Τάξεις Υποδοχής σε Γενικά και Επαγγελματικά Λύκεια.

Για τα παιδιά προσχολικής ηλικίας που διαμένουν εντός των Κέντρων Φιλοξενίας προβλέπεται η ίδρυση παραρτημάτων νηπιαγωγείων μέσα σε αυτά. Πέρυσι λειτούργησαν δύο παραρτήματα νηπιαγωγείων, ενώ φέτος ο αριθμός τους ανέρχεται σε οχτώ, που καλύπτουν τον μαθητικό πληθυσμό των νηπίων όλων των Κέντρων Φιλοξενίας της περιοχής της Κεντρικής Μακεδονίας (Σέρρες, Καβαλάρι, Λαγκαδίκια, Διαβατά, Ν. Καβάλα-Κιλκίς, Κ. Μηλιά-Πιερία, Αλεξάνδρεια, Βέροια).

Αντίθετα, ο αριθμός των ΔΥΕΠ μειώνεται, από 29 που λειτουργούσαν πέρσι σε 19. Συγκεκριμένα, τον Δεκέμβριο ξεκίνησαν, στην Κεντρική Μακεδονία, να λειτουργούν δεκαεπτά Δομές για τα προσφυγόπουλα που διαμένουν σε Κέντρα Φιλοξενίας και τα οποία εντάσσονται για πρώτη φορά στο ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα. Φέτος λειτουργούν 11 ΔΥΕΠ σε Δημοτικά σχολεία και έξι σε Γυμνάσια, ενώ αναμένεται η ίδρυση δύο ακόμη. Οι δομές αυτές λειτουργούν, όπως και πέρσι, σε απογευματινό κύκλο για τέσσερις ώρες, καθημερινά (14.00 – 18.00).

Η μετακίνηση των προσφυγόπουλων που διαμένουν σε Κέντρα Φιλοξενίας και φοιτούν σε ΔΥΕΠ ή πρωινά σχολεία πραγματοποιείται με λεωφορεία που έχουν μισθωθεί από τον Διεθνή Οργανισμό Μετανάστευσης. Για τα προσφυγόπουλα που διαμένουν στον αστικό ιστό προβλέπεται ότι και για τα ελληνόπουλα.

Σύμφωνα με τον κ. Ανανιάδη, το ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα στηρίζει από φέτος και τη φοίτηση στο Λύκειο (όχι μόνο την υποχρεωτική εκπαίδευση), ενώ στόχος είναι να ολοκληρώσουν το σχολείο όλα τα προσφυγόπαιδα που μένουν στην Ελλάδα, επισημαίνοντας ότι τόσο τα ίδια όσο και οι γονείς τους επιθυμούν και το σχολείο και την κανονικότητα.

«Δεν έχουμε οικογένειες που δεν θέλουν να στείλουν τα παιδιά τους στο σχολείο, εκτός από μεμονωμένες περιπτώσεις που αφορούν κυρίως οικογένειες, για τις οποίες επίκειται άμεσα η μετεγκατάστασή τους σε άλλη χώρα. Βέβαια και στις ελάχιστες εξαιρέσεις στις οποίες εντοπίστηκε κενό ενημέρωσης των γονιών ή εσφαλμένη θεώρηση ως προς την αναγκαιότητα της σχολικής φοίτησης, ακόμη και σε ένα καθεστώς ουσιαστικής ή εικονικής προσωρινότητας, γίνεται συντονισμένη προσπάθεια ουσιαστικής τους ενημέρωσης» είπε.

Τέλος σε ό,τι αφορά τα πιστοποιητικά παρακολούθησης του εκπαιδευτικού προγράμματος, ανέφερε ότι και τα προσφυγόπουλα που φοιτούν στον πρωινό κύκλο των σχολείων έχουν τα ίδια δικαιώματα και υποχρεώσεις με τα ελληνόπουλα. Ως εκ τούτου για την προαγωγή τους στο δημοτικό προβλέπεται ό,τι και για τα ελληνόπουλα. Στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση υπάρχει ένα πλαίσιο ρυθμίσεων που εφαρμόζεται στην περίπτωση των αλλοδαπών μαθητών και ισχύει και για τα προσφυγόπουλα. Σε περίπτωση αναχώρησής τους στο εξωτερικό, πριν την ολοκλήρωση της φοίτησής τους, θα λάβουν μία βεβαίωση παρακολούθησης για το χρονικό διάστημα που φοίτησαν στο ελληνικό σχολείο.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

ΔΗΜΟΦΙΛΕΙΣ ΑΝΑΡΤΗΣΕΙΣ