Quantcast

http://picasion.com/
http://picasion.com/

Το ήξερες; Τα πρώτα ραδιοταξί της Ελλάδας ήταν στη Βέροια!

Πριν από 37 χρόνια, κάποιοι επαγγελματίες της Βέροιας, αποφάσισαν να προχωρήσουν στην ίδρυση του... “Ερμή”, του Σωματείου Ραδιοταξί Βέροιας, υλοποιώντας μια καινοτόμο και πολύ πρωτοποριακή για την εποχή ιδέα ενός συναδέλφου τους, του Ξενοφώντα Καλλιαρίδη. Κι έτσι, η πόλη της Βέροιας μπήκε στον χάρτη ως η πρώτη πόλη της Ελλάδας, που απέκτησε
ραδιοταξί, κάτι που δεν είχαν μέχρι τότε, ούτε η Αθήνα, ούτε η Θεσσαλονίκη και βέβαια καμιά άλλη πόλη της χώρας.

Η ιδέα του Ξενοφώντα Καλλιαρίδη, ξεκίνησε όταν είδε τη χρήση των ραδιοταξί στη Γερμανία, πριν από 40 χρόνια περίπου. Τότε ξεκίνησε να οραματίζεται κάτι αντίστοιχο και για τη Βέροια, όπου είχε ήδη το δικό του ταξί στην “πιάτσα” και ήξερε καλά όλα τα θέματα και τα προβλήματα που απασχολούσαν τον κλάδο. Αμέσως μετέφερε την ιδέα του, σε μια εξ ίσου δημιουργική ομάδα και συλλογικά άρχισαν να εργάζονται για την υλοποίηση του σχεδιασμού τους.

Τα ταξί της πόλης εκείνη την εποχή είχαν τέσσερα σημεία στάσης (“πιάτσες”). Στην οδό Αγίου Αντωνίου-Μαλακούση, στην Πλατεία Ωρολογίου, στη Βερμίου και στην Ιπποκράτους. Στις “πιάτσες” υπήρχε τηλέφωνο και ο κόσμος καλούσε εκεί για να ζητήσει διαθεσιμότητα οχήματος (ταξί) και να πάρει το δρομολόγιο (την “κούρσα”). Με έναν τέτοιο τρόπο λειτουργία, δημιουργούνταν πάντα ένα σοβαρό πρόβλημα. Τα “χαμένα” χιλιόμετρα. Δηλαδή ένα ταξί που άφηνε τον πελάτη στο Πασά Κιόσκι, πήγαινε στην “πιάτσα” κι τύχαινε να ξαναπάρει πελάτη από το Πασά Κιόσκι. Ή να συμβεί το ίδιο, από το Γήπεδο, από τις Εργατικές Κατοικίες, από τον Προμηθέα. Έπρεπε τότε να διανύσει μια “τσάμπα” απόσταση για να ξαναγυρίσει εκεί όπου είχε αφήσει τον προηγούμενο πελάτη, για να ξαναπάρει τον καινούργιο.

Κάτι που με τη χρήση μια ασύρματης επικοινωνίας, αυτό θα άλλαζε. Το “κέντρο” θα ζητούσε πιο ταξί ήταν διαθέσιμο στην περιοχή του πελάτη κι αυτό θα διευκόλυνε και τις δύο πλευρές. Και τον επαγγελματία, που δεν θα έκανε “χαμένα” χιλιόμετρα και τον πελάτη που δεν θα ταλαιπωρούνταν με αναμονές και θα εξυπηρετούνταν αμέσως.




Μέσω μια γενικής συνέλευσης που έγινε τότε, το 1980, στο κέντρο “Σκρετ” της Βέροιας, πολλοί ταξιτζήδες της Βέροιας άκουσαν τον Ξενοφώντα Καλλιαρίδη να τους εξηγεί την ιδέα του και αμέσως αποφασίστηκε η ίδρυση του Σωματείου. Έτσι δημιουργήθηκε ο “Ερμής” το πρώτο σωματείο Ραδιοταξί Βέροιας και το πρώτο σε όλη την Ελλάδα. Μια καινοτομία της εποχής που στο πέρασμα των χρόνων αποδείχθηκε πολύ χρήσιμη. Με 'στρατηγείο' ένα γραφείο επί της οδού Περικλέους, το Ραδιοταξί της Βέροιας έγραψε ιστορία και η ιδέα του Ξενοφώντα Καλλιαρίδη παραμένει πρωτοποριακή.

Όλα τα παραπάνω τα θυμήθηκε για τον «Βεροιώτη», ο ίδιος ο Ξενοφών Καλλιαρίδης, από το προσωπικό αρχείο του οποίου προέρχονται και οι φωτογραφίες που δημοσιεύουμε. Και μας δήλωσε σχετικά: “Εκείνη την εποχή, ως επαγγελματίες όλοι προσπαθούσαμε για το καλό του κλάδου, σε συνάρτηση με το γενικότερο καλό της αγοράς, σε όλους τους τομείς της, αλλά και του κόσμου της κατανάλωσης, του πελάτη, διότι αυτά είναι αλληλένδετα. Όταν πάει ο ένας τομέας καλά, τότε πάνε καλά και οι άλλοι, όπως και το αντίθετο. Εμείς κάναμε τότε μια προσπάθεια πρωτοποριακή, έχοντας κατά νου και το δικό μας όφελος, ως ταξί αλλά και την καλύτερη εξυπηρέτηση του πελάτη. Νομίζω ότι πετύχαμε και ο χρόνος που πέρασε αυτό δείχνει”. Όσο για τι θα ήθελε να τονίσει σήμερα, για την τοπική αγορά, ο Ξενοφών Καλλιαρίδης συμπληρώνει: “Τα λέω και στους σημερινούς επαγγελματίες και στον γιο μου τον Λευτέρη, που είναι υποψήφιος του εμπορικού τομέα στο Επιμελητήριο με τον συνδυασμό του φίλου του, του Γιώργου Μπίκα. Η αγορά θέλει καινούργιες ιδέες, θέλει συλλογική δουλειά και θέλει συναδελφική αλληλεγγύη. Εάν λειτουργήσουν έτσι, θα πετύχουν. Και μακάρι κι αυτοί να προσθέσουν ένα ακόμη λιθαράκι, μικρό ή μεγάλο, σε αυτά οι παλιότεροι δημιουργήσαμε. Έτσι θα έχουμε πρόοδο, αυτό θα είναι η επιτυχία”.






 
Το πρώτο Διοικητικό Συμβούλιο του Σωματείου Ραδιοταξί Βέροιας “Ο Ερμής”. Από αριστερά, Γκοτζαχρήστος Σπ. Μουρατίδης, Ευθυμίου Β., Καλλιαρίδης Ξενοφών, Σεχερλής Ηλ., Τελλίδης Χρ.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

ΔΗΜΟΦΙΛΕΙΣ ΑΝΑΡΤΗΣΕΙΣ