Υλοποίηση προγράμματος Erasmus+ για το Δημοτικό Σχολείο Κουλούρας.

Με ανανεωμένη διάθεση, κέφι και όρεξη για δουλειά, μαθητές και εκπαιδευτικοί του Δημοτικού Σχολείου Κουλούρας ξεκινάνε το 3ο κατά σειρά δίχρονο, ευρωπαϊκό πρόγραμμα «Erasmus plus» για τα σχολικά έτη 2017-2019 με τίτλο «Money matters». Τα σχολεία-εταίροι, είναι από 5 χώρες της Ευρώπης, συνεργάτες και στο
προηγούμενο επιτυχημένο πρόγραμμα (Σλοβακία, Ισπανία, Πολωνία, Ρουμανία, Ελλάδα) και καλύπτουν διαφορετικά είδη περιοχών, ξεκινώντας από το μικρό χωριό (το χωριό μας, η Κουλούρα) και φτάνουν έως τις μεγάλες ευρωπαϊκές πόλεις (Μαδρίτη) και διαφορετικό αριθμό και είδος μαθητικού δυναμικού.
Το θέμα ενασχόλησής τους, Τα νομίσματα, τα χρήματα, ως μέσο συναλλαγής αλλά και επιβολής, επίδειξης δύναμης ... από άποψη ιστορική, μουσειολογική, πολιτισμού, τεχνική (κατασκευή, μέταλλα ...), οικονομικού γραμματισμού (διαχείριση, αποταμίευση, οικογενειακός προγραμματισμός ...) αλλά και από άποψη οικονομική, κοινωνικοπολιτική, μέσα από τα μάτια των παιδιών, καθιστώντας τα υπεύθυνους, ενήμερους και αυριανούς ενεργούς πολίτες (οικονομική κρίση, Brexit,ανισότητες Βορρά-Νότου, χρηματοδοτήσεις ...) βοηθώντας τα να κατανοήσουν τη λειτουργία της Ευρωπαϊκής Ένωσης, την πορεία και το μέλλον της Ευρωπαϊκής ενοποίησης και πως μια χώρα μπορεί να αποτελεί μέλος της Ευρώπης και να διατηρεί, ταυτόχρονα, τα ατομικά και εθνικά της χαρακτηριστικά (παράδοση, ιστορία, ...) καθώς και την αυτονομία, αυτοδιάθεση και ανεξαρτησία της.
Παράλληλα με την υλοποίηση του “Erasmus ” που τη βασική ευθύνη και καθοδήγηση έχει η ορισθείσα παιδαγωγική ομάδα του σχολείου, συμφωνήθηκε, συναποφασίστηκε η συμμετοχή και εμπλοκή σε μικρότερα θεματικά προγράμματα με κεντρική έννοια το Νόμισμα, το Χρήμα, όλων των εκπαιδευτικών και όλων των μαθητών του σχολείου, προσαρμοσμένα στις δυνατότητες και το επίπεδο των τάξεων, μέσα, ωστόσο, σε ένα υποστηρικτικό περιβάλλον που θα τους εξασφαλίζει η συμμετοχή στο ευρωπαϊκό πρόγραμμα “Erasmus plus” με τίτλο “Money matters” καθώς και η διεύθυνση του σχολείου, έτσι ώστε να επιτευχθούν με τον καλύτερο δυνατό τρόπο οι στόχοι της συμμετοχής και των δραστηριοτήτων και να εξασφαλιστεί στο μεγαλύτερο βαθμό η συμμετοχή όλης της σχολικής κοινότητας. Ήδη οι πρώτες δραστηριότητες ξεκίνησαν (δημιουργία logos για το πρόγραμμα, γνωριμία μέσα από παιχνίδια και δραστηριότητες του θέματος με τα παιδιά ...) οι πρώτες επαφές-συνεργασίες εξασφαλίστηκαν (Νομισματική συλλογή Alpha bank, Νομισματικό Μουσείο, Αρχαιολογικό και Βυζαντινό Μουσείο Θεσσαλονίκης, Αρχαιολογικό Μουσείο Ιωαννίνων, Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης του Α.Π.Θ., Ταχυδρομικό Ταμιευτήριο). Ήδη το πρώτο εκπαιδευτικό υλικό έχει φτάσει στο σχολείο (Μουσειοσκευή: Νόμος, Νομίζω, Νόμισμα κατόπιν επικοινωνίας και συνεργασίας (που δεν θα σταματήσει εδώ) με την επιμελήτρια της Νομισματικής συλλογής της Alpha bank, κα Δήμητρα Τσαγκάρη.
Τα επιμέρους θεματικά προγράμματα είναι απόλυτα προσαρμοσμένα στα αναλυτικά προγράμματα σπουδών κάθε τάξης και περιλαμβάνουν Μαθηματικά, Ιστορία, Μυθολογία, Κοινωνική και Πολιτική Αγωγή, Εικαστικά, Θεατρική Αγωγή και φυσικά την ανάπτυξη δεξιοτήτων τόσο στην Πληροφορική όσο και στην ξένη γλώσσα (Αγγλικά). Ένα νέο ταξίδι στη γνώση, την εμπειρία, την αναζήτηση και τη χαρά της συμμετοχής και της δημιουργίας ξεκινά για μαθητές και εκπαιδευτικούς του Δημοτικού σχολείου Κουλούρας, αλλά και για γονείς και τοπική κοινωνία που, έτσι κι αλλιώς, είναι συνοδοιπόροι και αρωγοί τα τελευταία χρόνια σε κάθε προσπάθεια που κάνουμε.

Δημοφιλείς αναρτήσεις