Ερώτηση Θεοχαρόπουλου στη Βουλή για την πώληση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ

Ερώτηση κατέθεσε στη Βουλή ο Πρόεδρος της ΔΗΜΑΡ και κοινοβουλευτικός εκπρόσωπος της Δημοκρατικής Συμπαράταξης, Θανάσης Θεοχαρόπουλος, προς τους Υπουργούς Υποδομών & Μεταφορών, Οικονομικών και Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης & Κοινωνικής Αλληλεγγύης για το πραγματικό τίμημα έναντι του οποίου μεταβιβάζεται η ΤΡΑΙΝΟΣΕ
στην Ferrovie Dello Stato Italiane και για το εάν και πώς διασφαλίζονται οι θέσεις εργασίας των εργαζομένων στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ.

Αναλυτικά η ερώτηση:

Τις καταγγελίες του ΣΥΡΙΖΑ για ξεπούλημα της ΤΡΑΙΝΟΣΕ Α.Ε. έναντι τιμήματος 300 εκατ. ευρώ και τις δηλώσεις στελεχών του που έκαναν λόγο για εξυπηρέτηση ιδιωτικών συμφερόντων με προνομιακούς όρους, ακολούθησε η συμφωνία πώλησης του 100% της εταιρείας στην ιταλική Ferrovie Dello Stato Italiane S.p.A., έναντι συνολικού τιμήματος 45 εκατ. ευρώ. Η αναποτελεσματικότητα της κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ στη διαπραγμάτευση την οδηγεί στο να αποδέχεται εντέλει τα πάντα και στην ουσία να εκχωρεί την δημόσια περιουσία, επιβεβαιώνοντας –το λιγότερο- την αναξιοπιστία λόγων και έργων.

Η επικύρωση ωστόσο της συμφωνίας μετόχων, που έγινε σε πανηγυρικό κλίμα και με τον πρωθυπουργό να θριαμβολογεί, θα έπρεπε να συνοδεύεται από έντονο προβληματισμό σχετικά με τα χρήματα που θα εισπράξει τελικά το δημόσιο. Προσφάτως, με απόφαση του Γενικού Γραμματέα Μεταφορών (Αριθμ.Πρωτ.ΔΟΔ/οικ.63265/13850/Φ.Αν) που αναρτήθηκε στη Διαύγεια, η Γενική Διεύθυνση Οικονομικών Υπηρεσιών του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών ενέκρινε την επιχορήγηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ με το ποσό των «11.994.357,20 ευρώ για οικονομική ζημία την οποία υπέστη κατά τα έτη 2015 και 2016». Η εν λόγω αποζημίωση που λαμβάνει η ΤΡΑΙΝΟΣΕ από το ελληνικό δημόσιο αφορά στην επί 70 ημέρες κατάληψη των σιδηροδρομικών γραμμών στην Ειδομένη λόγω του προσφυγικού, όπου τα δρομολόγια των εμπορικών αμαξοστοιχιών ήταν αδύνατο να πραγματοποιηθούν. Επίσης, όπως προκύπτει από δημοσιεύματα, μέχρι να περάσουν και επίσημα οι μετοχές της ΤΡΑΙΝΟΣΕ στη Ferrovie Dello Stato, κάποια από τα ταμειακά διαθέσιμα της εταιρείας που βρίσκονται σε τραπεζικούς λογαριασμούς θα διατεθούν για ανάγκες της (επιδιορθώσεις βλαβών, κ.ά.), ενώ το ποσό των 25 εκατ. ευρώ θα χρησιμοποιηθεί από την ιταλική εταιρεία για τα πρώτα έξοδα.

Ταυτοχρόνως, εγείρονται σοβαρές ανησυχίες ως προς τη διασφάλιση των θέσεων εργασίας των εργαζομένων της ΤΡΑΙΝΟΣΕ. Οι εργαζόμενοι, κατά τις απεργιακές τους κινητοποιήσεις, υποστήριξαν ότι δεν υπάρχει από την πλευρά της κυβέρνησης καμία διασφάλιση των θέσεων εργασίας τους.

Με δεδομένο ότι:

Το ζητούμενο είναι ένα σύγχρονο, αξιόπιστο και εφάμιλλο των ευρωπαϊκών προδιαγραφών σιδηροδρομικό δίκτυο και οι ποιοτικές μεταφορές προς όφελος της κοινωνίας και της χώρας.
Η κυβερνητική αδράνεια της περιόδου του αποκλεισμού της Ειδομένης έχει κόστος, που αποτυπώνεται στον κρατικό προϋπολογισμό. Η αδράνεια όμως αυτή δεν στοίχισε μόνο στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ, αλλά και σε επιχειρήσεις που είδαν τα εμπορεύματά τους να χαλάνε και τις παραγγελίες τους να ακυρώνονται, ενώ οι επιχειρηματίες έπρεπε να βρουν εναλλακτικές και πιο ακριβές διαδρομές για να κάνουν τη δουλειά τους.
Δεν είναι σαφές τι έχει συμφωνηθεί για τα ταμειακά διαθέσιμα της ΤΡΑΙΝΟΣΕ και τη μεταβίβασή τους στην αγοράστρια εταιρεία.
Από τη στιγμή που η Ferrovie Dello Stato θα βρει στα ταμεία της ΤΡΑΙΝΟΣΕ 12 εκατ. ευρώ και αν έχει όντως συμφωνηθεί να έχει στην διάθεσή της 25 εκατ. ευρώ από τα ταμειακά διαθέσιμα της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, είναι στην πραγματικότητα σαν να καταβάλλει μόνο 8 εκατ. ευρώ.
Υπάρχει σοβαρή ανησυχία ως προς τις θέσεις εργασίας των εργαζομένων στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ.

Ερωτώνται οι αρμόδιοι Υπουργοί:

Ποιο είναι εντέλει το πραγματικό τίμημα έναντι του οποίου μεταβιβάζεται η ΤΡΑΙΝΟΣΕ Α.Ε. στην ιταλική εταιρεία Ferrovie Dello Stato Italiane;
Έχετε λάβει κάποια μέριμνα ή προτίθεσθε να προβείτε σε άμεσες ενέργειες ώστε να διασφαλιστούν οι θέσεις εργασίας των εργαζομένων στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ;

Δημοφιλείς αναρτήσεις