Quantcast

http://picasion.com/

Αυτές είναι οι 10 εντολές οικονομικής οδήγησης

Με τα καύσιμα και κυρίως τη βενζίνη να έχει φτάσει στα ύψη καλό είναι να γνωρίζουμε κάποιους βασικούς κανόνες για να επιτύχουμε χαμηλότερη κατανάλωση κατά συνέπεια να εξοικονομήσουμε χρήματα στις καθημερινές μας μετακινήσεις. Οι 10 «εντολές» που δίνει το autogreeknews.gr είναι απλές, χωρίς να χρειάζονται ειδικές γνώσεις και καλό είναι να τηρούνται όχι
μόνο για την προστασία της τσέπης μας αλλά και του περιβάλλοντος, καθώς έτσι εκπέμπονται και λιγότερα καυσαέρια στην επιβαρυμένη με ρύπους ατμόσφαιρα.

1. Ροπή του κινητήρα στις κατάλληλες στροφές

Πολύ σημαντικό είναι να γνωρίζουμε τις στροφές που αποδίδεται η ροπή του κινητήρα έτσι ώστε να επιταχύνει το αυτοκίνητο χωρίς να πιέζεται το μοτέρ σε υψηλές στροφές. Συνήθως γύρω στις 2.500 με 3.000 σ.α.λ. οι ατμοσφαιρικοί κινητήρες βενζίνης και στις 2.000-2.500 σ.α.λ. οι σύγχρονοι turbo και οι ντίζελ έχουν αρκετή ροπή.

2. Αποφυγή άσκοπων επιταχύνσεων

Η κατανάλωση του κινητήρα αυξάνεται κατακόρυφα αν πατάμε το πεντάλ του γκαζιού βαθιά χωρίς λόγο (π.χ. όταν το αυτοκίνητο είναι σταματημένο ή όταν ξεκινάει από το φανάρι), αφού το μόνο που επιτυγχάνεται είναι η φθορά του μοτέρ, ειδικά όταν είναι κρύο. Σε αυτή την περίπτωση η εκκίνηση του αυτοκινήτου πρέπει να γίνεται ομαλά και στρωτά μέχρι ο κινητήρας να αρχίσει να ανεβάζει θερμοκρασία.

3. Σωστές πιέσεις των ελαστικών

Τουλάχιστον μια φορά το μήνα καλό είναι να ελέγχουμε τις πιέσεις των ελαστικών, οι οποίες συνήθως αναγράφονται στο καπάκι του στομίου της βενζίνης ή στο πλαίσιο της πόρτας του οδηγού. Οι αυξομειώσεις της θερμοκρασίας του περιβάλλοντος αλλά και το πέρασμα του αυτοκινήτου από μεγάλες λακκούβες συνήθως προκαλούν απώλεια πίεσης του αέρα.

4. Στρωτή οδήγηση

Οι άσκοπες επιταχύνσεις και επιβραδύνσεις αυξάνουν και αυτές με την σειρά τους την κατανάλωση. Ξεκινάμε πάντα στρωτά αλλάζοντας «μαλακά» τις ταχύτητες έτσι ώστε να μην φθείρεται το κιβώτιο ταχυτήτων αλλά και ο δίσκος συμπλέκτη, ενώ όταν βλέπουμε από μακριά το φανάρι να έχει ανάψει κόκκινο ή σταματημένα αυτοκίνητα αφήνουμε το πεντάλ του γκαζιού με ταχύτητα και δεν επιβραδύνουμε απότομα στα τελευταία μέτρα.

5. Air condition με κλειστά παράθυρα

Όταν ανοίγουμε τα παράθυρα του αυτοκινήτου αυξάνεται η αεροδυναμική του αντίσταση, οπότε αυξάνεται με την σειρά της και η κατανάλωση, ειδικά στις πιο υψηλές ταχύτητες. Όταν λειτουργεί το air condition δεν υπάρχει λόγος να έχουμε ανοιχτό παράθυρο. Το καλοκαίρι καλό είναι να μην επιλέγουμε την χαμηλότερη σκάλα στο air condition, ενώ στα αυτοκίνητα με ηλεκτρονικό κλιματισμό μια καλή θερμοκρασία είναι οι 23 βαθμοί, γιατί έτσι δεν πιέζεται πολύ το σύστημα του κλιματισμού και άρα επιβαρύνει λιγότερο την κατανάλωση καυσίμου.

6. Σταθερή μέση ταχύτητα κίνησης

Όταν βρισκόμαστε σε ανοιχτό δρόμο πετυχαίνουμε μεγάλη οικονομία στο καύσιμο σε ταχύτητες της τάξεως των 100-120 χλμ./ώρα και φυσικά με επιλεγμένη τη μεγαλύτερη ταχύτητα. Σε πολύ υψηλές ταχύτητες αυξάνεται κατακόρυφα η κατανάλωση, ενώ το ίδιο ισχύει και για τις πολύ χαμηλές ταχύτητες με μεγάλη σχέση στο κιβώτιο γιατί ο κινητήρας «ζορίζεται» να διατηρήσει την επιθυμητή ταχύτητα και δεν κάνει καλή καύση.

7. Τακτική συντήρηση του αυτοκινήτου

Ποτέ δεν πρέπει να παραβλέπουμε τα τακτικά διαστήματα service γιατί αν δεν αλλάζουμε τα λάδια όταν πρέπει, τα μπουζί, τα φίλτρα κ.ο.κ. επιβαρύνεται η απόδοση του κινητήρα και αυξάνεται η κατανάλωση μαζί με πιθανότητα πρόκλησης κάποιας βλάβης.

8. Όχι περιττά βάρη στο αυτοκίνητο

Μετά από ένα ταξίδι όπου έχουμε φορτώσει ολόκληρο το νοικοκυριό από το σπίτι στο πορτ μπαγκάζ αλλά και στην σχάρα, αυτή πρέπει πάντοτε να αφαιρείται όταν δεν χρησιμοποιείται για τον απλό λόγο ότι αυξάνεται η αεροδυναμική αντίσταση, ενώ προκαλούνται και ενοχλητικοί στροβιλισμοί του αέρα στην οροφή. Το ίδιο ισχύει και για ξεχασμένα αντικείμενα στο πορτ μπαγκάζ ή εργαλεία που αυξάνουν το βάρος του οχήματος, ενώ προκαλούν και ενοχλητικούς θορύβους.

9. Σωστή επιλογή ταχύτητας

Όταν κινούμαστε σε ανοιχτούς δρόμους και υπάρχει κατηφορικό τμήμα επιλέγουμε πάντα τη μεγαλύτερη σχέση στο κιβώτιο και ποτέ νεκρά ταχύτητα, γιατί με τη νεκρά ο κινητήρας δουλεύει στο ρελαντί και αντλεί ενέργεια, ενώ με επιλεγμένη ταχύτητα σταματάει η παροχή καυσίμου (στα πιο σύγχρονης τεχνολογίας μοτέρ). Επίσης, όταν βλέπουμε π.χ. ότι έχει ανάψει κόκκινο φανάρι πάλι δεν βάζουμε νεκρά αλλά διατηρούμε την επιλεγμένη ταχύτητα ή κατεβάζουμε κάποια σχέση για να επιβραδύνει το αυτοκίνητο πιο γρήγορα χωρίς να καταπονούμε τα φρένα.

10. Επιλογή του κατάλληλου καυσίμου και όχι πάντα του φθηνότερου

Η φθηνότερη βενζίνη ή πετρέλαιο δεν μας βγάζουν πάντα κερδισμένους. Ένα πιο ενισχυμένο καύσιμο με πρόσθετα και όχι απαραίτητα με περισσότερα οκτάνια ή κετάνια, μπορεί να στοιχίζει λίγα λεπτά του ευρώ παραπάνω, αλλά λόγω καλύτερης καύσης μπορεί να αυξήσει την αυτονομία βγάζοντάς μας κερδισμένους συν του ότι ο κινητήρας συντηρείται και αποδίδει καλύτερα.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

ΔΗΜΟΦΙΛΕΙΣ ΑΝΑΡΤΗΣΕΙΣ