Τέλη κυκλοφορίας: Τι θα πληρώσουμε για το 2017

ΑΝΑΛΥΤΙΚΟΙ ΠΙΝΑΚΕΣ
Tρεις βασικές αλλαγές που αναμένεται να ανακοινωθούν μέχρι τις 15 Νοεμβρίου θα έχουν τα τέλη κυκλοφορίας για το 2017 για τα Ι.Χ. αυτοκίνητα. Όπως γράφει το caranddriver.gr, η πρώτη έχει να κάνει με την μείωση των τελών στα υψηλού κυβισμού ηλικίας 10 ετών και άνω αυτοκινήτων σε ένα ποσοστό από 5% έως και 40% σε μια προσπάθεια αφενός να σταματήσει το φαινόμενο της κατάθεσης πινακίδων από όσα αυτοκίνητα έχουν απομείνει σε κυκλοφορία, αφετέρου να δοθεί ένα σημαντικό κίνητρο για την ανάκτησή τους. Ιδίως σε εκείνους που τις έχουν καταθέσει για οικονομικούς και όχι μόνον λόγους και πραγματικά χρειάζονται το μεγάλου κυβισμού ΙΧ τους, να μπούν στη διαδικασία ανάκτησης με ένα μικρότερο έως και 40% κόστος. Βέβαια, όπως θα δείτε και στο σχετικό πίνακα, τα τέλη που αναμένεται να ισχύσουν για το 2017 παραμένουν «τσουχτερά» παρ΄ όλες τις μειώσεις που θα ισχύσουν καθώς για τα 2λιτρα θα κυμανθούν από 492-552 ευρώ, τα 3λιτρα από 666-750 ευρώ και τα 4λιτρα και άνω από 738-828 ευρώ.

Ωστόσο, πριν οι εκπτώσεις χαρακτηριστούν «γενναίες», θα πρέπει να συνυπολογιστεί και το κόστος του καυσίμου, καθώς σε αυτόν τον τύπο των αυτοκινήτων είναι ένα έξοδο πολύ σημαντικό λόγω των μεγάλων, ενεργοβόρων, κινητήρων.

Η δεύτερη σημαντική αλλαγή είναι το άνοιγμα προς τα κάτω της ψαλίδας των αυτοκινήτων όπου τα τέλη θα υπολογίζονται με βάση το CO2.

Συγκεκριμένα θα αφορά όσα έχουν πρώτη άδεια κυκλοφορίας από 1/1/2007 (ίσχυε από 1/11/2010) και μένει να δούμε εάν ισχύσουν οι ίδιοι συντελεστές. Σε αυτή την περίπτωση θα έχουμε μεγάλες αυξήσεις στις περιπτώσεις αυτοκινήτων με μικρούς σε κυβισμό παλαιάς τεχνολογίας κινητήρες (Euro 4), αναφέροντας ως παράδειγμα περίπτωση κινητήρα 1.300 κ.εκ. που επιβαρυνόταν με τέλη κυκλοφορίας 135 ευρώ, με τα νέα δεδομένα θα επιβαρυνθεί με περισσότερα από 400 ευρώ!

Η τρίτη αλλά εξίσου σημαντική αλλαγή έχει να κάνει με τη νέα μείωση του ορίου του CO2 που προσφέρει απαλλαγή από την πληρωμή των τελών κυκλοφορίας από τα 90 στα 80 γραμμάρια ανά χιλιόμετρο, γεγονός που θα «πετάξει» πολλά αυτοκίνητα εκτός, ενώ πολύ πιθανή είναι η αύξηση των συντελεστών για CO2 άνω των 161 γρ.