Περάσαμε! Και τώρα τι τρώμε; Δείτε 7 απλές συμβουλές διατροφής για νέους φοιτητές

Από την Ξένια - Μαρία Παπαναστασίου, Διαιτολόγο - Διατροφολόγο MS.c.
Μπήκε και ο Σεπτέμβριος. Ένας μήνας που για εσάς, νέοι φοιτητές είναι η αρχή μιας καινούργιας ζωής. Το πέρασμα στην επόμενη φάση της ζωής σας όπου οι περισσότεροι από εσάς θα μείνετε μόνοι σας, θα αποκτήσετε περισσότερες ευθύνες και θα κληθείτε να αντιμετωπίσετε νέες καταστάσεις. Μία από αυτές είναι και η διατροφή σας. Κάποιοι από εσάς θα κάνετε τρόπο ζωής το fast food, άλλοι τα ταπεράκια της μαμάς και άλλοι θα ανακαλύψετε το ταλέντο σας στη μαγειρική. 
Όποιο δρόμο και να ακολουθήσετε, διαβάστε τις συμβουλές μου σχετικά με την καθημερινή διατροφή στην φοιτητική ζωή καθότι υπήρξα και εγώ κάποτε στη θέση σας, όχι μόνο εντός εθνικών συνόρων αλλά και εκτός, και γνωρίζω πολύ καλά τις δυσκολίες, την έλλειψη χρόνου και τις αυξημένες υποχρεώσεις. Ίσως οι συμβουλές μου λοιπόν σας συντροφεύσουν σε αυτό το νέο σας ξεκίνημα. 

Fast food: είναι σίγουρο πως για όλους θα είναι η πρώτη λύση που θα έρχεται στο μυαλό. Όμως η δική μου συμβουλή σε αυτό θα είναι να ΜΗΝ ΤΟ ΠΑΡΑΚΑΝΕΤΕ! Το fast foodδεν έχει τίποτα παραπάνω να σας δώσει εκτός από «κακές» θερμίδες και πολύ πιθανόν γρήγορα να καταλήξετε με παραπανίσια κιλά και χωρίς καθόλου ενέργεια για το διάβασμά σας και τις καθημερινές σας υποχρεώσεις στο πανεπιστήμιο. Επιπλέον, φοιτητής σημαίνει και οικονομία. Θα δείτε ότι τα χρήματα έχουν μεγαλύτερη αξία εκείνα τα χρόνια και κάποιες φορές, αν δεν κάνετε καλή διαχείριση, θα διαπιστώσετε ότι ίσως να μην φτάνουν για φαγητό απ’ έξω. Παρόλα αυτά, κάποια στιγμή θα αναγκαστείτε να το κάνετε, είτε λόγω παρέας είτε έλλειψης χρόνου, αρκεί να γίνεται σπάνια. Κάποιες λιγότερο θερμιδογόνες προτάσεις είναι: σουβλάκι κοτόπουλο με σαλάτα, αλάδωτη πίτα με σουβλάκι κοτόπουλο και λαχανικά, ψητό μπιφτέκι με σαλάτα, 1-2 κομμάτια πίτσα χωρίς αλλαντικά, με τυρί, λαχανικά ή μανιτάρια και σαλάτα, σαλάτα με κοτόπουλο, κρουτόν και ελαιόλαδο χωρίς σος, κρέπα με γαλοπούλα, κίτρινο τυρί με χαμηλά λιπαρά και λαχανικά. 

Λέσχη: το φαγητό στη λέσχη του πανεπιστημίου είναι μια πολύ καλή, θρεπτική και φθηνή λύση. Προσφέρεται ποικιλία τροφίμων καθώς και φρέσκες σαλάτες και φρούτα. Έτσι, έχετε λύσει και το θέμα της κάλυψης των βιταμινών σας αφού συνήθως οι φοιτητές ξεχνάνε το καθημερινό φρουτάκι τους ή βαριούνται να κόψουν τη σαλάτα τους. Κάτι άλλο που πιστεύω θα σας παρακινήσει για να αγαπήσετε το φαγητό της λέσχης είναι η ευκαιρία που έχετε να κοινωνικοποιηθείτε και να γνωρίσετε νέα άτομα, να κάνετε καινούργιες παρέες και γιατί όχι, να διασκεδάζετε! Από την προσωπική μου εμπειρία το φαγητό στην λέσχη με τους συμφοιτητές μου είχε περισσότερη πλάκα! 
Ταπεράκια της μαμάς: σαν το φαγητό της μανούλας δεν έχει, συμφωνώ! Το φαγητό σε ταπεράκια στην κατάψυξη λοιπόν είναι μια καλή εναλλακτική. Το ζεσταίνετε στο φούρνο για 5-10 λεπτά, όσο δηλαδή θα κάνετε για να ετοιμάσετε τη σαλάτα σας και έχετε το φαγητό της μανούλας στο πιάτο σας.


Μαγείρεμα: Κάποιοι από εσάς ίσως είστε άσσοι στο μαγείρεμα και δεν το ξέρετε. Αν δεν το δοκιμάσετε, δεν θα το διαπιστώσετε ποτέ. Ξεκινήστε με τα εύκολα πράγματα: μακαρόνια, ρύζι, αυγά. Κανείς μας δεν πήγε ποτέ από το μηδέν στο εκατό σε μία μέρα. Θα κάνετε λάθη, θα πειραματιστείτε αλλά αν έχετε θέληση θα τα καταφέρετε. Μπορείτε να καλέσετε τους φίλους σας να μαγειρέψετε μαζί διασκεδάζοντας παράλληλα. Προμηθευτείτε μόνο με τα απαραίτητα σκεύη για την κουζίνα σας. 

Φρούτα/λαχανικά: οι φοιτητές ξεχνάνε συνήθως να καταναλώνουν φρέσκα φρούτα και λαχανικά αν δεν τους προσφέρονται έτοιμα μπροστά τους (πράγμα που πολύ καλά το κάνει η μαμά). Αυτό που σίγουρα μπορείτε να κάνετε είναι να αφιερώσετε λίγη ώρα για την αγορά φρέσκων φρούτων και λαχανικών. Δοκιμάστε να πάτε στην λαϊκή αγορά ή στον μανάβη της γειτονιάς σας 1 φορά την εβδομάδα. Η ετοιμασία μιας σαλάτας δεν χρειάζεται πάνω από 5 λεπτά, όσο δηλαδή θα ζεσταίνεται το φαγητό σας. Και αν ακόμα δεν διαθέτετε ούτε αυτά τα 5 λεπτά, υπάρχουν και οι έτοιμες σαλάτες σε σακουλάκια. Όσον αφορά στα φρούτα, καλό είναι να τα καταναλώνετε καθημερινά ώστε να σας παρέχουν τις απαραίτητες βιταμίνες που χρειάζεται ο οργανισμός σας για να αντεπεξέλθετε στις υποχρεώσεις και τα διαβάσματά σας. Παράλληλα, θα χτίσετε και ένα γερό ανοσοποιητικό σύστημα, προστασία ενάντια στο κρυολόγημα. 

Σούπερ μάρκετ & λίστα αγορών: Θα σας βοηθήσει πάρα πολύ η δημιουργία μιας λίστας αγορών για τα ψώνια ολόκληρης της εβδομάδας. Με αυτόν τον τρόπο θα αγοράζετε ότι πραγματικά χρειάζεστε και δεν θα βγαίνετε εκτός προϋπολογισμού. Και μην ξεχνάτε, μην πηγαίνετε ποτέ στο σούπερ μάρκετ πεινασμένοι! 

Αλκοόλ: Δεν θα μπορούσα να παραλείψω το αλκοόλ στην περίπτωσή σας. Αλλά αυτό που θα σας συμβούλευα θα ήταν ΜΕΤΡΟ ΣΤΗΝ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ ΤΟΥ. Το αλκοόλ ανήκει επίσης στην κατηγορία των «κενών» θερμίδων και δεν έχει να προσφέρει τίποτα χρήσιμο στον οργανισμό σας. Άλλωστε δεν είναι αυτό που θα σας κάνει να περάσετε καλά αλλά κυρίως η καλή σας παρέα.

Είναι η ευκαιρία σας λοιπόν τώρα να αποδείξετε σε όλους ότι είστε υπεύθυνα άτομα και μπορείτε να φροντίσετε τον εαυτό σας μόνοι σας. Ελπίζω να σας φανούν χρήσιμες οι παραπάνω συμβουλές μου για να φτιάξετε την καλύτερη εκδοχή του εαυτού σας για περισσότερη ενέργεια και αποδοτικότητα.

Καλή φοιτητική ζωή!!!


Για περισσότερες πληροφορίες μην διστάσετε να επικοινωνήσετε στο τηλέφωνο 23310 72773.

Ξένια - Μαρία Παπαναστασίου
MSc Διαιτολόγος-Διατροφολόγος
Εληάς 2, Βέροια

τηλ. 2331072773