Χαμπίδης: «Περί προσφυγικού ζητήματος στον Δήμο Νάουσας»

ΒΟΛΕΣ ΕΝΑΝΤΙΟΝ ΤΟΥ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΗ
Στο έκτακτο δημοτικό συμβούλιο Νάουσας για τους πρόσφυγες το οποίο παρακολούθησα παίχτηκε η τουλάχιστον έγινε προσπάθεια να παιχτεί ένα αντικυβερνητικό ακροδεξιό σώου με πρωτεργάτες τον κ. δήμαρχο Νάουσας, τον κ. Αντιπεριφερειάρχη αρκετούς δημοτικούς συμβούλους και προς μεγάλη μου έκπληξη συνεπικουρούμενοι από τον κ. Καραπατζό και σύσσωμη την παράταξη του. Ο ελληνικός λαός στην πλειοψηφία του λειτούργησε ανθρωπιστικά και στήριξε την κυβέρνηση του στο προσφυγικό ζήτημα.

Και η Ελλάδα αναγνωρίζεται σήμερα διεθνώς για την ανθρωπιστική της προσφορά απέναντι στους πρόσφυγες, αυτό μας τιμά αλλά και μας βοηθά στην εξωτερική μας πολιτική. Επειδή όμως η παράσταση στη Νάουσα είχε και πολύ "Ελλάς Ελλήνων Χριστιανών" παραθέτω τις θέσεις των θρησκευτικών ηγετών από την επίσκεψη τους στους πρόσφυγες, στην Λέσβο.

Πατριάρχης Βαρθολομαίος


«Όσοι φοβούνται εσάς δεν σας κοίταξαν στα μάτια όσοι σας φοβούνται δεν κοίταξαν τα πρόσωπά σας, όσοι σας φοβούνται δεν βλέπουν τα παιδιά σας», συνέχισε ο «Ο κόσμος θα κριθεί από τον τρόπο που σας αντιμετώπισε»,

Πάπας Φραγκίσκος

«Ξέρουμε πόσο εύκολο είναι για κάποιους να αγνοήσουν τα δεινά των άλλων. Όμως τέτοιες καταστάσεις βγάζουν και τον καλύτερο εαυτό μας. Ο ελληνικός λαός με μεγάλη γενναιοδωρία ανταποκρίθηκε στις ανάγκες σας παρόλο που διανύει δύσκολη περίοδο. Το είδατε και στους νέους ανθρώπους από όλο τον κόσμο που ήρθαν εδώ για να βοηθήσουν», ανέφερε ο Ποντίφικας.

Αρχιεπίσκοπος Ιερώνυμος

«Μόνο όσοι δουν τα μάτια των παιδιών που συναντήσαμε θα αντιληφθούν το μέγεθος της χρεοκοπίας της ανθρωπιάς και της αλληλεγγύης που επιδεικνύει η Ευρώπη απέναντι σε αυτούς τους ανθρώπους και όχι μόνο.Καμαρώνω για τους Έλληνες που βοηθούν τους πρόσφυγες για να γίνει ελαφρύτερος ο Γολγοθάς τους, παρά τις δυσκολίες που περνούν».

Τέλος λοιπόν η καπηλεία της χριστιανοσύνης και η ισλαμοφοβία.

Ο Δήμαρχος κ .Κουτσογιάννης εκτέθηκε τόσο για την ασυνέπεια όσο και για θεσμικά του ατοπήματα.

Πρώτον για την απόφαση του Μαΐου προς το υπουργείο εθνικής άμυνας όπου αποδεχόταν την εγκατάσταση 300 προσφύγων με την προϋπόθεση να είναι Σύριοι.

Δεύτερον με την πρόταση του να υποδεικνύει σαν χώρο εγκατάστασης την θέση σκορπιός ανάμεσα Μονόσπιτα και Αγ. Γεώργιο.

Τα οποία προσπάθησε να τα παρακάμψει με ένα ακροδεξιό λαϊκίστικο σώου (δυστυχώς όμως γι αυτόν τα γραπτά μένουν).

Στην αδυναμία επιχειρηματολογίας όμως προχώρησε και σε θεσμικές εκτροπές για ευαίσθητα ζητήματα όπως την συκοφαντία της αστυνομίας επικαλούμενος διαβεβαίωση της ότι αδυνατεί να φυλάξει ένα νέο στρατόπεδο προσφύγων.

Και ακόμη ποιο επικίνδυνο να συκοφαντεί τον στρατό (επικαλούμενος διαβεβαίωση του Γ' σώματος στρατού) ότι ενώ έχει διαταγή από το Υπουργείο εθνικής Άμυνας αρνείται να στείλει προσωπικό για το στρατόπεδο αν δεν συμφωνεί ο δήμαρχος και αυτό, όπως ισχυρίστηκε, είναι προς τιμήν του στρατού. Τον ενημερώνω λοιπόν ότι ο ελληνικός στρατός ποτέ δεν αρνήθηκε να υπακούσει σε εντολές του υπουργείου εθνικής άμυνας, εντολές που δίνονται στο όνομα "του Ελληνικού Λαού" και μόνο.

Και σας αναφέρω σαν παράδειγμα τα διαβατά και τα βασιλικά όπου ενώ οι δήμαρχοι ήταν ενάντια στα στρατόπεδα των προσφύγων ο στρατός πήγε τελικά και έκανε την δουλειά που του ανατέθηκε.

Προσπάθησε τέλος να ανακηρυχθεί εκπρόσωπος του νομού Ημαθίας και των άλλων δυο δήμων που έχουν πρόσφυγες (Βέροιας και Αλεξάνδρειας) λέγοντας εμείς σαν νομός καλύψαμε το μερίδιο εθνικής ευθύνης που μας αναλογεί. Οι δυο δήμοι τον εξουσιοδότησαν να τους εκπροσωπεί; Και αν ναι γιατί δεν προτείνουν να πάρει τους μισούς από τους 700 πρόσφυγες από τον δήμο Αλεξάνδρειας (που δεν έχει καν νοσοκομείο), έτσι ώστε ισομερώς να κατανεμηθούν και στους τρεις δήμους. Επιχείρημα που επικαλείται για την Κεντρική Μακεδονία σε σχέση με την υπόλοιπη Ελλάδα.

Σε αυτό νομίζω, οφείλουν μια ηχηρή απάντηση και οι δήμοι Βέροιας και Αλεξάνδρειας.

Ο Αντιπεριφερειάρχης κ. Καλαιτζίδης έτερος πρωταγωνιστής του ακροδεξιού αντικυβερνητικού σώου, κατήγγειλε ότι η κυβέρνηση δίνει λίγα για το πρόγραμμα της επισιτιστικής βοήθειας που αφορά τους έλληνες και δίνει ‘’πολλά’’ για την διατροφή των προσφύγων, το τεράστιο ποσό των 4,8 ευρώ.

Ενώ γνωρίζει πολύ καλά ότι η κυβέρνηση δεν δίνει τίποτα και για τα δυο προγράμματα.

Της μεν επισιτιστικής είναι της ευρωπαϊκής ένωσης που αυτή η κυβέρνηση το ενεργοποίησε ενώ η δική του το είχε παγωμένο (για να βγαίνει φωτογραφίες ο ίδιος και οι συνεργάτες του, όταν μοίραζαν τα τρόφιμα στους έλληνες φτωχούς σαν δικό τους πρόγραμμα).

Και των προσφύγων είναι χρηματοδότηση από τον ΟΗΕ και την Ύπατη αρμοστεία. Κατήγγειλε την κυβέρνηση ότι έκανε το στρατό Φιλιππινέζες γιατί ασχολείται με τους πρόσφυγες.

Κάλεσε την βουλευτή του Σύριζα κ. Καρασαρλίδου να παραιτηθεί (κατά το παραιτηθείτε του κ. Τζήμερου, Γεωργιάδη κ.α). γιατί η κυβέρνηση της φέρνει πρόσφυγες στην Ημαθία, φέρνει προβλήματα στην Ημαθία ενώ αντίθετα δεν λύνει π.χ. γιατί δεν κάνει άρση του ρωσικού εμπάρκου.

Δεν γνωρίζει ο κ.Αντιπεριφερειάρχης ότι η άρση του ρωσικού εμπάρκου είναι ευρωπαϊκό θέμα, που προέκυψε από τον πόλεμο στην Ουκρανία, αλλά προφανώς δεν γνωρίζει ούτε την στάση της κυβέρνησης του στο Ουκρανικό ζήτημα.

Και όλα αυτά χωρίς ακόμη να υπάρχει απόφαση για εγκατάσταση προσφύγων στην Νάουσα. Την ώρα μάλιστα που η κυβέρνηση ακολουθεί μια δημοκρατική διαδικασία για να βρεθεί από κοινού αποδεκτή θέση για τους Σύριους προσφυγές.

Αυτήν την ευαισθησία της κυβέρνησης οι κύριοι θεωρούν ότι μπορούν να την εκμεταλλευτούν παίζοντας φτηνά παιχνίδια, με τους κατοίκους και τα κλιμάκια των εμπειρογνωμόνων και από πάνω να την καταγγέλλουν ότι είναι μια κυβέρνηση του "αποφασίζουμε και διατάσσουμε".

Δεν διεκδικούμε το αλάθητο δεν μιλάμε στο όνομα όλων των πολιτών (όπως οι παραπάνω) στην δημοκρατία υπάρχει πλουραλισμός απόψεων θέσεων προτάσεων και όλοι κρινόμαστε και αξιολογούμαστε όμως τα γραπτά μένουν και οι θεσμικές εκτροπές είναι επικίνδυνες.

Η εικόνα της συνεδρίασης αδικεί και δεν εκφράζει την ΗΡΩΙΚΗ ΝΑΟΥΣΑ.

Όσο και αν η βουλευτής του Σύριζα κ. Καρασαρλίδου και η δυο δημοτικές παρατάξεις της αριστεράς προσπάθησαν να σώσουν την τιμή της. Τα ακροδεξιά φοβικά ρατσιστικά σύνδρομα είναι επικίνδυνα και είναι ευθύνη της κοινωνίας και της πνευματικής της ηγεσίας να τα απομονώσουν.