Δείτε γιατί πρέπει να πίνουμε πολύ νερό!

Είναι βασικό στοιχείο της γης, της ίδιας της ζωής και ζωτικό στοιχείο του δέρματός σου. Το νερό είναι άκρως απαραίτητο για την καλή λειτουργία του οργανισμού σου, την ευεξία και την ομορφιά. Μάθε εδώ όλα τα μυστικά του. Να καταναλώνεις τη ποσότητα νερού που έχεις ανάγκη για κάθε ημέρα. Αυτό θα βοηθήσει στην καλή λειτουργία των οργάνων, τη σωστή διαδικασία
της πέψης, την ελαστικότητα και τη λάμψη του δέρματός σου, την αποβολή των τοξινών, τη διατήρηση του σωματικού σου βάρους αλλά και την άψογη λειτουργία των αισθήσεών σου. Παρ’ όλο που το νερό θεωρητικά είναι το πιο απλό αγαθό που μπορείς να καταναλώνεις, χρειάζεται ιδιαίτερη προσοχή τόσο στην ποσότητα όσο και στην ποιότητα που λαμβάνεις. 
Μάθε πόσο νερό χρειάζεται το σώμα σου. 
«Για κάθε κιλό περίπου του σώματος» επισημαίνει η Εμμανουέλα Φωτεινού, Βιολόγος Κλινική Βιοχημικός, «χρειάζεσαι 35 ml νερό. Οπότε ξέφυγε από τον κανόνα των 10 ποτηριών νερό και υπολόγισε ακριβώς το νερό που πρέπει να καταναλώσεις, για παράδειγμα, κάποιος που είναι 60 κιλά, θέλει 60x35=2100 ml νερού». Η γενικότερη λήψη υγρών, όπως γάλα, χυμοί, τσάι, συμβάλλουν σημαντικά στην ενυδάτωση του οργανισμού σου, ωστόσο τίποτα δεν μπορεί να αντικαταστήσει ουσιαστικά την αξία του νερού. Από την άλλη, η έλλειψή του δημιουργεί ποικίλα προβλήματα. Η δίψα γίνεται αισθητή όταν έχεις χάσει ήδη το 1% της υγρασίας σου, οπότε μην περιμένεις να διψάσεις για να πιείς νερό. Να θυμάσαι ότι το σώμα σου αποτελείται ιδανικά από ένα ποσοστό υγρασίας της τάξης 65-75% και η δίψα είναι ένδειξη αφυδάτωσης, δηλαδή απώλεια του 2-3% της υγρασίας σου. Γι’ αυτό να πίνεις νερό πριν διψάσεις. Όταν δεν λαμβάνεις την αναγκαία ποσότητα νερού, ο οργανισμός σου ενεργοποιεί έναν μηχανισμό για να προστατέψει τα διάφορα όργανα, όπως την καρδιά, τον εγκέφαλο και τα νεφρά και απομακρύνει το νερό από άλλους δευτερεύοντες ιστούς, όπως είναι το δέρμα και το διοχετεύει όπου υπάρχει ανάγκη. Τα πρώτα σημάδια της αφυδάτωσης φαίνονται στο δέρμα σου το οποίο δείχνει θαμπό, χωρίς ελαστικότητα και λάμψη. Η αφυδάτωση διαιωνίζεται μέσα στο χρόνο και οι πρώτες ρυτίδες γίνονται γεγονός στο δέρμα σου. Πέρα όμως από αυτά, η δυσκοιλιότητα χτυπά την πόρτα σου, ενώ η αίσθηση κόπωσης και ατονίας είναι μέρος της καθημερινότητάς σου.
Να θυμάσαι:
-Το νερό επαναφέρει τον αρχικό όγκο στα δερματικά κύτταρα και δείχνεις πιο νέα
-Σε βοηθά καλύτερα όταν ασκείσαι, ενώ παράλληλα μειώνει την πιθανότητα να πάθεις μυικές κράμπες
-Περιορίζεται η πιθανότητα να συσσωρευτούν πέτρες στα νεφρά σου
-Σε βοηθά να διατηρηθείς στο ιδανικό σωματικό βάρος
-Περιορίζει την ημικρανία που προκαλείται από το στρες. Το 70% του εγκεφάλου σου είναι νερό, οπότε μην τον αφήνεις να διψάει!
-Συμβάλλει στην αντιοξείδωση του οργανισμού σου, οπότε και στη βελτίωση της υγείας σου
-Κάνει τα μαλλιά σου να φαίνονται με πιο υγιή και λαμπερά
-Βοηθάει στην απομάκρυνση τοξινών από το ουροποιητικό και το γαστρεντερικό σου σύστημα
-Η λέμφος σου αποτελείται κυρίως από νερό, οπότε, αν δεν θες να έχεις φουσκώματα, πρηξίματα και κατακρατήσεις, πιες το νερό που αναλογεί στο σώμα σου
-Να αποφεύγεις να έχεις στο σπίτι σου όσα «απαγορεύεται» να πίνεις. Έτσι όταν τελικά διψάσεις, θα πιείς αυτό που υπάρχει, νερό!


Για να μη ξεχνιέσαι...
Βάλε μια μονάδα μέτρησης και μέχρι να συνηθίσεις, μέτρησε την ποσότητά σου. Για παράδειγμα, βρες ένα παγούρι των 750ml και υπολόγισε πόσα τέτοια μπουκαλάκια πρέπει να πιείς ημερησίως. ΤΙΡ: το μπουκάλι που θα βάλεις ως μονάδα καλό είναι να μην είναι ούτε πολύ μικρό και σε πιάνει άγχος πως πρέπει να πιείς πάνω από 10 μπουκαλάκια, ούτε όμως και πολύ μεγάλο, για να μπορείς να το έχεις μαζί σου παντού. Ένα παγούρι των 750ml είναι το ιδανικό μέγεθος. Ακόμη και στη περίπτωση που σου φαίνεται άνοστο ή αδιάφορο στη γεύση, πρόσθεσε μερικές φέτες λεμονιού ή κλαράκια δυόσμου στο ποτήρι σου ή σε μία κανάτα. Είναι μία έξυπνη λύση η οποία σε εφοδιάζει και με άλλα πολύτιμα συστατικά και βιταμίνες.

Καθαρό σε κάθε σταγόνα
Είναι όμως το νερό που πίνεις καθαρό για τον οργανισμό σου; Λόγω της μόλυνσης του περιβάλλοντος και την έλλειψη συντήρησης του δικτύου ύδρευσης στις πόλεις, το νερό που πίνεις κάθε άλλο παρά ευεργετικό είναι. Για να αποφύγεις τους γνωστούς άγνωστους εισβολείς, όπως μικροοργανισμούς, χλώριο και βαρέα μέταλλα, η τοποθέτηση φίλτρων στο σπίτι σου είναι απαραίτητη. Οι ειδικοί επισημαίνουν ότι για καλύτερο αποτέλεσμα τα φίλτρα μπαίνουν σε δύο φάσεις: α. πριν την είσοδο της παροχής του νερού και β. στη βρύση της κουζίνας. Έτσι μπορείς να συγκρατήσεις μεγάλο ποσοστό χλωρίου πριν αυτό καταλήξει στο στομάχι σου ή περάσει στο σώμα σου, όταν κάνεις μπάνιο δια μέσου του δέρματός σου. Από τα πλέον επικίνδυνα συστατικά τα οποία καταλήγουν με τη βοήθεια της βροχής στο νερό είναι ο μόλυβδος, ο υδράργυρος, το χρώμιο, το αρσενικό. Ο μόλυβδος και ο υδράργυρος, όταν συσσωρευτούν σε μεγάλες ποσότητες στον οργανισμό, μπορεί να προκαλέσουν ακόμα και βλάβη στο νευρικό σύστημα, όπως αστάθεια και προβλήματα στο πεπτικό σύστημα. Το χλώριο, επίσης σε μεγάλη ποσότητα, είναι τοξικό και βλαβερό.

Εναλλακτικά για πόσιμο το εμφιαλωμένο νερό φαίνεται ως καλή λύση. Ακόμα και εκεί όμως θα πρέπει να είσαι ιδιαίτερα προσεκτική στην επιλογή σου. Σιγουρέψου ότι στη συσκευασία αναγράφονται οι έλεγχοι ποιότητας και ότι το μπουκάλι είναι από ανθεκτικό πλαστικό ή -ακόμα καλύτερα- σε γυάλινο μπουκάλι και όχι μαλακωμένο από έκθεση στον ήλιο.